Aktywność fizyczna w wodzie – sposób na zdrowie i dobre samopoczucie

Wiele osób starszych powyżej 50. lub 60. roku życia zapomina o aktywności fizycznej i nie włącza jej do swoich codziennych zajęć. Dzieje się tak z wielu przyczyn. Wielu seniorów po przejściu na emeryturę popada w kryzys i nie może pogodzić się z upływającym czasem, jeszcze inni nie ćwiczą z powodów zdrowotnych. Znajdą się też tacy, którzy właśnie dlatego, że przeszli na emeryturę i dlatego, że dokuczają im pewne dolegliwości, starają się być bardziej aktywni i nie dać się upływającemu czasowi. Jedną z najpopularniejszych form ćwiczeń są te wykonywane w wodzie, które w szczególności przypadły do gustu paniom. Seniorzy, aby mogli jak najdłużej cieszyć się zdrowiem fizycznym i psychicznym, nie powinni stronić od różnych ćwiczeń.

Woda dobra na wszystko

Każdy sport wpływa pozytywnie na zdrowie, jednak pływanie jest wyjątkową formą aktywności fizycznej, którą można uprawiać od niemowlęcia aż do późnej starości. Formy zajęć w wodzie są różnorodne – zaczynając od grupowych sportów, ćwiczeń z obciążeniem, aż po indywidualne pływanie. Zajęcia grupowe są idealne dla seniorów – tworzenie więzi międzyludzkich oraz nawiązywanie przyjaźni są bezcenne. Ma to szczególne znaczenie dla osób starszych, ponieważ często doskwiera im samotność. Woda działa zarówno na psychikę człowieka, jak i na jego organizm. Dzięki aktywności fizycznej w wodzie jesteśmy bardziej spokojni, zrelaksowani. Grupowe zajęcia w wodzie to nie tylko dobra zabawa z nowo poznanymi ludźmi, ale także pozytywny wpływ na zdrowie i psychikę. W przypadku osób starszych nie istnieją żadne przeciwwskazania do aktywności fizycznej w wodzie, dobrze jest jednak uzyskać zaświadczenie od lekarza o stanie zdrowia i braku przeciwwskazań.

Na basenach dostępne są różne formy zajęć dla osób starszych: aqua senior, aqua reha-fit, aqua osteo-fit czy gimnastyka w wodzie. Każdy może wedle własnych potrzeb wybrać odpowiednią formę zajęć.

Zapobieganie nudzie, poznawanie nowych ludzi, łagodzenie stresu, poprawa krążenia, lepszy sen to tylko niektóre z korzyści, jakie płyną z aktywności fizycznej w wodzie.






Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *