Jak poprawić pamięć i koncentrację

Jak poprawić pamięć i koncentrację

       Czy zauważyłeś, że czasem jakaś myśl ucieknie, trudno przypomnieć sobie co wydarzyło się w ostatnim tygodniu – to znak, że warto się zastanowić jak poprawić pamięć i koncentrację.

       Za prawidłowe funkcjonowanie pamięci i koncentracji w głównej mierze odpowiada nasz mózg. Aby usprawnić jego działanie musimy zadbać  w pierwszej kolejności o nasz układ nerwowy.

       Na funkcjonalność i wydajność naszego mózgu wpływają różne czynniki, między innymi: prawidłowy, wartościowy sen; odpowiednie nawodnienie oraz dotlenienie całego organizmu, ale przede wszystkim dostarczenie niezbędnych substancji odżywczych oraz regularne ćwiczenia i stymulacja.

        Aby wzmocnić oraz zregenerować swój mózg powinieneś codziennie spożywać następujące produkty:

  • witaminy i minerały – między innymi: witaminy z grupy B, w szczególności B1, B6 oraz PP; magnez, wapń, cynk, potas, fosfor oraz żelazo;
  • węglowodany złożone – z powodu bardzo dużego zapotrzebowania kalorycznego mózgu, wskazane jest spożywanie odpowiedniej ilości ciemnego pieczywa, kasz, brązowego ryżu, pełnoziarnistych makaronów;
  • białka – pełnią funkcję budulca struktury naszego mózgu.

Jak poprawić pamięć i koncentrację w wieku senioralnym?

Warto zastosować się do kilku istotnych zaleceń:

  • Nie obciążać naszego mózgu niepotrzebnie. Jeśli zajmujemy się w danym momencie konkretną czynnością, czy zadaniem powinniśmy się skupić tylko na nim. To zarówno wzmocni naszą koncentrację, jak i nie przemęczy zanadto samego mózgu;
  • Otoczenie, w takiej sytuacji, powinno być odpowiednio dostosowane, tak abyśmy nie byli zbędnie rozpraszani. Myślenie w dobrych, spokojnych warunkach jest bardziej wartościowe i efektywne;
  • Aby poprawić pamięć dobrze jest regularnie sięgać po łamigłówki, krzyżówki, sudoku czy szachy;
  • Pomocne w rozwoju komórek mózgowych jest wykonywanie czynności wymagających angażowania rąk. Jeśli jesteśmy praworęczni, zacznijmy używać lewej ręki, dzięki temu stymulacja mózgu będzie jeszcze większa;
  • Należy eliminować do minimum sytuacje stresogenne, ponieważ to one wpływają najbardziej szkodliwie na pracę naszego mózgu;
  • Warto nauczyć się sztuki relaksacji – jogi, która pomoże odzyskać równowagę psychiczną;
  • Jak najwięcej czasu należy spędzać czynnie, w ruchu, najlepiej na powietrzu, by dobrze dotleniać cały organizm, w tym mózg;
  • Stosować dietę bogatą w składniki wspierające pracę mózgu, takie jak na przykład orzechy.

Zacznij dbać o poprawę swojej pamięci i koncentracji już od dzisiaj, by Twój mózg mógł sprawnie funkcjonować przez długie lata!



(Następny artykuł) »



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *