Owoce i warzywa tuczą

Owoce i warzywa tuczą

Przywykliśmy do opinii, że każda odchudzająca dieta opiera się na owocach i warzywach, tymczasem, jak dowodzą badania naukowe, owoce i warzywa tuczą.

Warzywa i owoce również są kaloryczne, ponieważ wiele z nich zawiera duże ilości cukru.

Ananas, mango czy kokos to wyjątkowo smaczne, ale słodkie owoce tropikalne. Nie należy z nich rezygnować, ponieważ na przykład ananas jest również doskonałym owocem przyspieszającym przemianę materii, jednak ich spożycie warto kontrolować i nie przekraczać małych ilości. Będą na pewno świetnym dodatkiem do śniadania.

Kolejny przykład wartościowych owoców, ale jednak bardzo kalorycznych, to winogrona. Chociaż niektóre gatunki z nich, szczególnie te czerwone, zawierają cenne antyoksydanty, to spożywanie winogron może jednak wpływać na zaokrąglenie się sylwetki. Nadmierna ilość winogron w diecie, to nadmierna ilość cukru. Warto na pewno je umieścić w diecie, ale również tylko, jako mały dodatek do śniadania.

Wiele osób nie zdaje sobie z tego sprawy, że owoce i warzywa tuczą.

Popularne jabłka czy gruszki w nadmiarze mogą równoważyć zjedzenie sporej porcji ciastek, więc również nie możemy bezkarnie ich jeść, jeśli dbamy o nasze zdrowie.

Słodkie banany, melony, brzoskwinie czy pomarańcze  należy zdecydowanie ograniczyć w diecie a częściej zajadać raczej kwaśne owoce, takie jak grejpfruty, limonki, cytryny, kiwi, owoce leśne, agrest czy borówki.

Miłośnicy zdrowego odżywiania sięgają często również po owoce suszone. Ta przekąską, choć wydaje się bardzo zdrowa, ale zawiera o wiele więcej cukru niż świeże owoce. By móc zrozumieć na czym polega różnica wystarczy świadomość, że na przykład śliwki świeże to 46 kcal w 100 g owoców a suszone to aż 270 kcal .

Niektóre warzywa również nie są zbyt dietetyczne. Na przykład bataty, którymi można doskonale zastępować popularne ziemniaki, mają niestety w swoim składzie duże ilości cukru. Są w ten sposób bardziej kaloryczne niż ziemniaki.

Nie zapominajmy również o sokach ze świeżych warzyw czy owoców, które choć niepodważalnie zdrowe, ze względu na zawartość witamin, minerałów czy błonnika, posiadają jednak w swoim składzie duże ilości cukru. Jedna szklanka soku to ogromna ilość skondensowanej słodyczy. Warto o tym pamiętać i wybierać do sporządzania tego typu napoi tylko te mało słodkie owoce i warzywa.

Pamiętajmy, że nadmiar cukru pod każdą postacią jest dla nas szkodliwy.

2389



« (Poprzedni artykuł)



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *