Prozdrowotne właściwości jabłek

Prozdrowotne właściwości jabłek

Jesienią i zimą warto doceniać prozdrowotne właściwości jabłek. Nie trzeba chyba nikogo przekonywać co do tego, że warzywa i owoce są niezwykle wartościowe dla naszego organizmu. Należy jednak pamiętać, iż najlepszym wyborem są te, które są świeże i nie leżakują zbyt długo. Co za tym idzie warto wybierać produkty sezonowe, gdyż wtedy w ich składzie znajdziemy najwięcej cennych substancji odżywczych. Biorąc pod uwagę pogodę na zewnątrz należy wzmacniać nasz organizm od środka, na wszystkie możliwe, najlepiej w 100 % naturalne, sposoby.

Ze względu na to, iż mamy jesienną porę roku, owocem, który spełni nasze kryteria będzie na pewno –  jabłko. Wybór mamy ogromny.

Wśród najbardziej popularnych odmian jabłek możemy  wyróżnić:

❖    twarde oraz słodkie, które nadają się na soki lub bezpośrednio do zjedzenia na przykład:

  •  rubin
  •  jonagold
  •  cortland
  •  lobo
  • gala

❖    kwaśne, które idealnie nadają się na przetwory, czy ciasta na przykład:

  •   antonówka
  •   szara reneta

 

Jabłka to produkt bardzo smaczny, ale przede wszystkim bardzo zdrowy. Zawierają w sobie mnóstwo witamin, między innymi: C, A, E, K, B6, kwas foliowy, niacynę oraz minerałów, takich jak: wapń, żelazo, magnez, fosfor, potas, sód czy cynk. Mimo, iż lubimy je obierać, warto zjadać je w całości, łącznie ze skórką, gdyż to w niej oraz zaraz pod nią, znajduje się najwięcej substancji odżywczych.

Dzięki  swoim właściwościom prozdrowotnym polecane są szczególnie osobom starszym.

Prozdrowotne właściwości jabłek szczególnie ważne są dla osób w starszym wieku.

Do ich zalet możemy zaliczyć:

❖    wspieranie układu sercowo – naczyniowego – ochronę przed zawałem oraz miażdżycą;

❖    wspieranie układu pokarmowego – między innymi zwalczanie biegunki, a dzięki zawartości błonnika także zaparć;

❖    wspieranie wątroby – przyspieszenie jej regeneracji;

❖    ochronę  przed wrzodami żołądka oraz rakiem jelita grubego;

❖    pomoc przy niestrawności;

❖    niski indeks glikemiczny, dzięki czemu mogą być spożywane przez cukrzyków;

❖    wspieranie układu nerwowego, pracy mózgu – poprawa pamięci oraz koncentracji;

❖    pomoc przy oczyszczaniu organizmu z toksyn, metali ciężkich oraz zanieczyszczeń z powietrza;

❖    zmniejszanie obrzęków;

Ponadto jabłka świetnie działają na naszą urodę. Sprawiają, że skóra wygląda zdrowiej, jaśniej i bardziej promiennie. Dodatkowo przeciwdziałają jej wiotczeniu oraz tworzeniu się obrzęków lub pajączków.

Korzystajmy więc z okazji i jedzmy dużo jabłek, w każdej postaci !

 



« (Poprzedni artykuł)



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *