Soki po przejedzeniu

Prozdrowotne koktajle

Przed nami już niedługo Święta Wielkanocne i warto zapisać przepis na sok dobry na poświąteczne przejedzenie. Po świątecznym obżarstwie trzeba koniecznie oczyścić organizm i zacząć pić soki warzywne. To bogactwo witamin, które bardzo nam się przyda na wiosenne przesilenie. Soki można bardzo prosto i szybko wykonać w domu. Potrzebna nam do tego jest sokowirówka, a w niektórych koktajlach przydatny też jest blender. Oto przepis na sok, w którym znajdzie się połączenie buraka marchwi-jabłka z dodatkiem papryczki chili, więc dosyć typowo, ale z pikantnym akcentem. Sok po prostu idealny po świątecznym przejedzeniu.

Do porcji na dwie większe szklanki soku potrzeba:

  • 1 dużego buraka · 2 jabłka · 3 marchewki duże · kawałek papryczki chili Warzywa należy umyć, obrać i przepuścić przez sokowirówkę.

Soki tego typu najlepiej spożywać zaraz po zrobieniu. Im dłużej je trzymamy w lodówce to więcej tracą witaminy. Przed Świętami warto przygotować składniki na sok dobry na poświąteczne przejedzenie. Burak – w pierwszej kolejności ceniony jest za walory smakowe. Warto jednak na pierwszym miejscu pamiętać o jego cennych właściwościach prozdrowotnych. Burak zawiera wartościowe związki mineralne takie jak mangan, wapń, kobalt, fluor, potas czy magnez. Jest również bogatym źródłem witamin z grupy B, witaminy C i karotenu. Dzięki spożywaniu buraków można osią- gnąć, niezwykle ważną dla naszego zdrowia, równowagę kwasowozasadową. Marchew — Korzeń marchwi ma różne właściwości prozdrowotne, przede wszystkim przeciwcukrzycowe i przeciw pasożytnicze. Działa rozkurczowo, obniża poziom cholesterolu we krwi, a także wpływa na regulację trawienia. Stanowi bogate źródło witamin i soli mineralnych. Dzięki marchwi zwiększa się naszą odporność a skóra i błony śluzowe stają się bardziej elastyczne. Marchew działa rozszerzająco na naczynia krwionośne. Jabłko – zawiera aż 20 cennych składników dla zdrowia ludzkiego, posiada poza tym wysoką zawartość kwasów owocowych oraz witamin A, B1, B2, C i E. Bardzo dobrze reguluję przemianę materii. Chili – jedzenie papryczek chili wspomaga odbudowę tkanek. Chili ma właściwości oczyszczające organizm, obniża poziom cholesterolu we krwi . Spożywanie papryczek chili wspomaga odchudzanie, przyspiesza przemianę materii, zwiększa przepływ krwi oraz wzmaga apetyt Papryczki chili są bogatym źródłem witaminy A, B1, B2, B3, B12, C, potasu, fosforu, żelaza i wapnia.



« (Poprzedni artykuł)



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *