Tanie źródło zdrowia

Tanie źródło zdrowia

Większość z nas zmagała się już z przeziębieniem lub grypą a inni mają to jeszcze przed sobą, dlatego warto poznać tanie źródło zdrowia. To jak ważne jest zdrowie i jak bardzo należy o nie dbać wie każdy. Niestety, czasem, dla niektórych osób walka z chorobą czy profilaktyka jest zbyt droga.

Na szczęście z pomocą przychodzą tanie źródła zdrowia. Stosowanie ich systematycznie, już od najmłodszych lat przynosi pozytywne skutki, również w wieku senioralnym. Wraz z wiekiem spada nasza odporność i jesteśmy bardziej narażeni na infekcje.

Ważne jest profilaktyczne zapobieganie chorobom poprzez wzmacnianie swojego układu immunologicznego oraz krwionośnego. Warto jest stosować produkty, które wspomogą działanie tych układów oraz są bogate w wartościowe składniki i witaminy. Pomocy z pewnością można szukać wśród warzyw.

Tanie źródło zdrowia – burak ćwikłowy

Przykładem jest burak ćwikłowy. Jest to produkt leczniczy, pomocny przy wielu schorzeniach. Przede wszystkim pomaga w oczyszczaniu organizmu. Eliminuje szkodliwe i toksyczne związki. Wspomaga działanie układu sercowo – naczyniowego, w związku z czym wspiera walkę z nadciśnieniem.

Burak działa również korzystnie na pracę wątroby, jelit, żołądka oraz przewodu pokarmowego. Poprawia także wzrok. Warzywo to zawiera m.in. takie związki, jak betaina, kwas foliowy czy tryptofan. Substancje te wpływają pozytywnie na naszą psychikę i umysł. Ułatwiają zrelaksować się, przez co obniżają poziom stresu. Pomagają wyciszyć się i uspokoić, dzięki czemu łatwiej można zasnąć i bez problemu przespać całą noc. Są więc idealnym produktem w walce z bezsennością.

Buraki szczególnie polecane są osobom starszym. Wraz z wiekiem, pewne części mózgu są niewystarczająco ukrwione. Z tego powodu zwiększa się ryzyko zachorowalności na chorobę Alzheimera. Dzięki wysokiej zawartości azotanów w burakach można w pewien sposób hamować jej rozwój. Związki chemiczne, takie jak azotany, mają znaczący wpływ na poszerzanie się naczyń krwionośnych, dzięki czemu tlen oraz krew lepiej przepływają i docierają wszędzie tam, gdzie są niezbędne.

Buraki obniżają także poziom homocysteiny, której wysoka zawartość wiąże się z rozwojem miażdżycy. Zwalczają również wolne rodniki, które przyspieszają proces starzenia się organizmu i rozwój stanów zapalnych oraz także raka.

Poprawiają morfologię krwi po przebytej chemioterapii. Burak zawiera dużą ilość żelaza. Jest to najlepszy pierwiastek do walki z anemią. Buraki mają działanie zasadowe, więc odkwaszają organizm.

Buraki z upraw ekologicznych są najwartościowsze

To w jakiej formie burak jest spożywany jest bez znaczenia. Ważne jest jednak, aby przyrządzić go tak, by nie tracił swoich wartości odżywczych. Należy wybierać produkty, które są świeże i nie mają żadnych uszkodzeń. Najlepiej, jeśli pochodzą z ekologicznych upraw i nie są przepełnione chemią. Mniejsze buraczki są zdecydowanie bardziej soczyste a przez to również smaczniejsze.

Burak może być podawany w formie pieczonej lub gotowanej, jako dodatek do obiadu. Podczas gotowania niektóre cenne składniki, znajdujące się w buraku, są jednak niszczone. Można zatem tworzyć przeróżne sałatki dodając do nich pokrojone, świeże warzywo. Warto również ugotować zupę z buraków, czyli barszcz. Wartościowy będzie także świeżo wyciskany sok buraczany. Aby jego smak był nieco słodszy można go połączyć np. z jabłkiem.

Należy pamiętać jednak, że istnieją również pewne przeciwwskazania co do spożywania buraka. Osoby z niskim ciśnieniem powinny rozważnie korzystać z tego warzywa. Burak gotowany zawiera dużą ilość cukru, dlatego też osoby cierpiące na cukrzyce także powinny być ostrożne przy jego konsumowaniu. Po ich zjedzeniu może dojść do szybkiego, niekorzystnego wzrostu poziomu cukru w organizmie.

Z pewnością burak to bomba witaminowa i lecznicza. Warto jednak ilość oraz sposób jego spożywania skonsultować z dietetykiem. Jest to ważne, aby przez przypadek nie zaszkodzić swojemu organizmowi oraz aby jak najefektywniej wykorzystać możliwości tego cennego warzywa.

 



« (Poprzedni artykuł)
(Następny artykuł) »



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *