zdrowa dieta

 
 

Prozdrowotne właściwości jabłek

Prozdrowotne właściwości jabłek

Jesienią i zimą warto doceniać prozdrowotne właściwości jabłek. Nie trzeba chyba nikogo przekonywać co do tego, że warzywa i owoce są niezwykle wartościowe dla naszego organizmu. Należy jednak pamiętać, iż najlepszym wyborem są te, które są świeże i nie leżakują zbyt długo. Co za tym idzie warto wybierać produkty sezonowe, gdyż wtedy w ich składzie znajdziemy najwięcej cennych substancji odżywczych. Biorąc pod uwagę pogodę na zewnątrz należy wzmacniać nasz organizm od środka, na wszystkie możliwe, najlepiej w 100 % naturalne, sposoby. Ze względu na to, iż mamy jesienną porę roku,Czytaj dalej


Łatwe i zdrowe dania makaronowe

Lekkie i zdrowe dania makaronowe

Dla seniorów i ich opiekunów czas przygotowania pożywnego posiłku ma ogromne znaczenie, dlatego chcemy zaproponować łatwe i zdrowe dania makaronowe. Dania z makaronem to jeden z najszybszych sposobów na przyrządzenie szybkiego, smacznego oraz sytego obiadu. Wybór makaronów jest ogromny w sklepach a ich ceny bardzo niskie. Czas gotowania jest w zasadzie uzależniony wyłącznie od tego, jak dużej ilości składników chcemy użyć do wykonania sosu. Jednym z najprostszych i najbardziej popularnych dań z makaronu jest oczywiście spaghetti, które można przygotować nawet w 10 minut. Składniki, jakie do tego dania będą potrzebneCzytaj dalej


Ciasta marchewkowe

Ciasta marchewkowe

Proponowane ciasta marchewkowe są doskonałe w smaku, wilgotne, aromatyczne słodkie, ale nie za słodkie. To ciasto, które podbije najbardziej wybredne podniebienie. Ciasto marchewkowe jest mocno korzenne. Najlepiej sprawdza się porą jesienną i zimową, gdy za oknem szaro, deszczowo i chłodno. W wykonaniu jest niezwykle proste. Przygotowanie nie powinno sprawiać problemu nikomu. Możemy wykonać samo ciasto, choć świetnym dodatkiem jest polewa zrobiona z kremowego serka i cukru. Przed rozpoczęciem przygotowań należy rozgrzać piekarnik do temperatury 180 st. C Przygotowujemy blachę o średnicy 20 cm. Smarujemy blachę tłuszczem oraz posypujemy bułką tartą.Czytaj dalej


Produkty spożywcze na dobry początek dnia.

Produkty spożywcze na dobry początek dnia

Śniadanie to podstawowy posiłek, dlatego produkty spożywcze na dobry początek dnia powinny być starannie dobrane. Najlepszym pomysłem na zdrowe, lekkie i pyszne śniadanie są płatki owsiane. Zawierają duże ilości rozpuszczalnych włókien, które obniżają poziom cholesterolu w organizmie, witaminy z grupy B, a także selen i magnez. Regularne ich spożycie pomaga stworzyć powłokę ochronną wokół błony śluzowej żołądka, która chroni jego ściany przed szkodliwym działaniem kwasu solnego. To bardzo ważne w przypadku seniorów, którzy często uskarżają się na dolegliwości trawienne i nie mogą swobodnie spożywać wszystkich pokarmów. Jak wybrać odpowiednie produktyCzytaj dalej


Przepis na zdrową zupę brokułową

Przepis na zdrową zupę brokułową

Jesień to czas obfitości warzyw, dlatego odpowiedni będzie przepis na zdrową zupę brokułowi. Zupa brokułowa z serkiem topionym to bardzo szybkie i proste danie, które możemy przygotować zarówno na co dzień, jak i na większe okazje. Koszt zakupu składników niezbędnych do ugotowania zupy oscyluje w granicach dziesięciu złotych. Do przygotowaniu pięciu średniej wielkości porcji będziemy potrzebować: jednego większego brokułu, dwóch kostek rosołowych, jednego serka topionego (śmietankowy smak), osiem ziemniaków, dwie marchewki, dwie kulki ziela angielskiego,  liść laurowy, po jednej, małej sztuce pietruszki, selera i cebuli.  Przepis na zdrową zupę brokułowiCzytaj dalej


Dieta kardiologiczna

Dieta kardiologiczna

Zdrowe serce to przede wszystkim odpowiednia dieta kardiologiczna. Nadciśnienie tętnicze to poważne schorzenie, na które cierpi już co trzeci Polak. Lekarze biją na alarm i zalecają zmianę codziennych zwyczajów żywieniowych, aby ustrzec się przed tą chorobą i zachować dobre zdrowie przez długie lata. Dieta w leczeniu i zapobieganiu nadciśnienia, w skrócie DASH, została opracowana przez amerykańskich badaczy z Narodowego Instytutu Serca, Płuc i Układu Krwiotwórczego. Badania wykazały, że po dwóch tygodniach stosowania diety, ciśnienie spada średnio o kilka mm/słupka rtęci. Co ciekawe, dieta DASH nie jest dietą wymagającą. Nie musimyCzytaj dalej


Właściwości prozdrowotne śliwek

Właściwości prozdrowotne śliwek

Lato w pełni, a co za tym idzie warto skorzystać ze wszystkich jego dobrodziejstw, poznajmy więc właściwości prozdrowotne śliwek. Owoce sezonowe, w okresie letnim nie dość, że są tanie, to jeszcze bardzo zdrowe. Szczególnie cennymi owocami są właśnie śliwki, które powinny znaleźć się w dziennym jadłospisie każdego seniora. Osoby starsze bardzo cenią sobie te owoce, ponieważ doskonale regulują trawienie, chronią przed wolnymi rodnikami,  a także dostarczają wielu cennych składników odżywczych, błonnika oraz witamin. Śliwki poprawiają apetyt i mają korzystny wpływ na jelita, przez co zmniejszają ryzyko zachorowania na nowotwór jelita.Czytaj dalej


Jak chronić się przed cukrzycą

ajk chronić się przed cukrzycą

Jak chronić się przed cukrzycą ? Jak powinna wyglądać zdrowa dieta? Dieta seniora różni się od menu osoby dorosłej. W pewnym wieku zalecane jest ograniczenie ilości spożywanych kalorii i włączenie do diety pokarmów o dużej zawartości zdrowych kwasów tłuszczowych m.in. ryb i oliwy z oliwek. Stosując się do zasad zdrowej diety nie tylko chronimy się przed nadwagą, ale także dbamy o własne zdrowie. Nie trzeba wiele, aby cieszyć się pełnią zdrowia przez długie lata. Poniżej przedstawiamy kilka ciekawostek związanych z dietą przeciwcukrzycową. Podstawową metodą walki z cukrzycą jest włączenie doCzytaj dalej