jarmuż

 
 

Jarmuż – dlaczego warto go jeść?

Jarmuż jest pododmianą botaniczną kapusty warzywnej bezgłowej. Jadalną częścią tego warzywa są duże pierzastodzielne liście, zawierające znaczne ilości podstawowych składników pokarmowych. Młode listki jarmużu można jeść na surowo, ze starszych należy wyciąć żyłki. Warzywo dobrze łączy się z rybami, stekami, orzechami oraz innymi warzywami, takimi jak pomidory, cieciorka, dynia. Wśród roślin kapustowatych to właśnie jarmuż zawiera najwięcej potasu, beta-karotenu, żelaza, wapnia, niacyny, witamin: A, B1, B2, E i C. Wartość odżywcza oraz zawartość składników mineralnych w przypadku jarmużu jest uzależniona od takich czynników, jak: metody uprawy, sposób nawożenia, rodzaj iCzytaj dalej


Jarmuż

Jarmuż

Jarmuż to zdrowe, zielone warzywo, które zostało okrzyknięte wielką rewolucją w diecie XXI wieku. Jego właściwości odżywcze i zdrowotne są nieocenione, dlatego warto się na niego skusić, szczególnie w okresie zimowym. Jarmuż – skąd się wywodzi i czym jest? Jarmuż zaliczamy do rodziny roślin kapustnych. Jadano go już w okresie starożytnym. Jego długie, ciemnozielone liście posiadają bardzo specyficzną, pofałdowaną strukturę. Jest to warzywo zimowe, gdyż pojawia się po pierwszych przymrozkach, wówczas to liście nabierają łagodnego smaku.  Jarmuż posiada wiele odmian i rodzajów, a jego zbiory zaczynają się późną jesienią, aż doCzytaj dalej