Szukaj

Bądź bezpieczny na drodze

Jak bezpiecznie korzystać z przejścia dla pieszych i poruszać się po drodze? Dlaczego warto nosić elementy odblaskowe? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdą ci, którzy w najbliższą niedzielę odwiedzą Centrum Handlowe Auchan Częstochowa. Odbędzie się tam spotkanie w ramach kampanii edukacyjnej Odblaskowi.pl, propagującej zasady bezpiecznego poruszania się pieszych i rowerzystów po drogach.

Kampania edukacyjna Odblaskowi.pl skierowana jest zarówno do dzieci, jak i dorosłych. Podczas spotkania, które odbędzie się w Centrum Handlowym Auchan Częstochowa, organizatorzy będą przekonywali, że wystarczy niewielka zmiana naszych zachowań na drodze, aby zwiększyć nasze bezpieczeństwo.

Warto zacząć od poprawy widoczności na drodze oraz przejściu dla pieszych i nosić elementy odblaskowe. Taki gadżet umieszczony na ubraniu sprawia, że kierowca widzi pieszego lub rowerzystę już z odległości 150 metrów! Dzięki temu jest w stanie szybciej zareagować i np. rozpocząć hamowanie samochodem.

Wszyscy, którzy w najbliższą niedzielę 31 sierpnia odwiedzą Centrum Handlowe Auchan Częstochowa, otrzymają odblaskowe opaski. Najmłodsi będą mogli wziąć udział w grach edukacyjnych, rozwiązać krzyżówki i rebusy, a także wziąć udział w zajęciach plastycznych, których tematem będzie bezpieczne poruszanie się po drodze i zachowanie na przejściu dla pieszych. Z kolei dla dorosłych przygotowano specjalne edukacyjne broszury. Dodatkowo na stronie internetowej www.akademia.odblaskowi.pl będzie dostępna platforma e-learningowa, dzięki której dzieci wspólnie z rodzicami będą mogły wzbogacić swoją wiedzę na temat zasad bezpiecznego zachowania się na drodze.

Akcja Odblaskowi.pl odbędzie się w niedzielę 31 sierpnia w Centrum Handlowym Auchan Częstochowa, przy ul. Krakowskiej 10 w Poczesnej, w godzinach 11.00-17.00.

W tym roku odbędzie się już piąta edycja kampanii. Specjalny patrol Odblaskowi.pl przemierzy ponad 12 tys. kilometrów na terenie Polski od Rzeszowa, aż po Szczecin. Organizatorzy przygotowali 40 tys. opasek odblaskowych i 40 tys. broszur edukacyjnych.

Partnerami akcji są Centra Handlowe Auchan, Carefleet, sieci serwisów Perfect Service, QService, Q-Service Premium i Q-Service Moto oraz Q-Service Truck. Patronat medialny objął Magazyn Fleet i Auto Świat.