Szukaj

Kampania społeczna TVN-Zauważeni

Kampania społeczna TVN Zauważeni

Kampania społeczna TVN-Zauważeni została przygotowana z myślą o seniorach przez redakcję programu UWAGA! oraz Fundację ZACZYN.

Kampania ma na celu wspieranie, docenianie, okazywanie życzliwości i szacunku osobom starszym.

  • Społeczeństwo polskie starzeje się.

Osoby starsze są spychane na margines społeczeństwa.

Seniorzy stają się niezauważalni.

Społeczeństwo musi szanować prawo starszych osób do funkcjonowania w swoim własnym tempie.

Seniorzy liczą bardzo na przychylność otoczenia i starają się ją sobie zjednać.

Na ekranie i w mediach kampania społeczna TVN-Zauważeni będzie przedstawiana w postaci reportaży, wywiadów, filmów i porad.

W ramach akcji został ogłoszony konkurs dla szkół gimnazjalnych i ponad-gimnazjalnych.

Idea konkursu to przybliżenie młodzieży sytuacji osób starszych w Polsce oraz tworzenie więzi międzypokoleniowej.

Działania mają za cel uświadomienie młodym ludziom istnienia w każdej starszej osobie cząstki młodej osoby, którą kiedyś była.

  • Seniorzy w swojej młodości przeżywali podobne rozterki i radości jak współczesne młode pokolenie.

Kampania w swoim założeniu ma zaangażować społeczeństwo w poprawę sytuacji osób starszych i uzmysłowienie mu, że w sumie chodzi o troskę o własny los.

Akcja „Ten chłopak, Ta dziewczyna”, skierowana do uczniów szkół, ma za zadanie zmianę stosunku do osób starszych w polskim społeczeństwie .

  • Zmiana powinna zacząć się od podstaw, czyli od najmłodszych.

Czasy wielopokoleniowych rodzin minęły dawno temu.

Babcia i dziadek rzadko mieszkają razem z wnukami.

Szkoła i rodzice nie mają czasu na budowanie dobrych relacji między młodzieżą a dziadkami.

Młodzi ludzie żyją w swoim świecie i starość jest dla nich czymś kompletnie obcym i niezrozumiałym.

  • Osoby starsze mieszkają same, zapomniane przez najbliższych.

Akcja zorganizowana przez redakcję UWAGA! oraz Fundację ZACZYN ma skierować zainteresowanie społeczeństwa na poważny problem obojętności na los seniorów.

Osoby w starszym wieku uważane są za całkowicie zbędne, podczas, gdy mają do przekazania niezwykle cenne doświadczenia i ogromną wiedzę.

Bezcenni, ale jednocześnie bardzo zagubieni w nowoczesnym świecie pełnym nowoczesnych technologii są często samotni.

Seniorzy potrzebują czuć się potrzebni i zauważeni.

Budowanie międzypokoleniowego szacunku i zaufania to istota akcji zorganizowanej przez TVN.

Promowanie postaw społeczeństwa, których istotą jest postrzeganie potrzeb starszych osób.

Szczegółowe informacje na temat akcji można znaleźć na stronie internetowej :

http://www.zauwazeni.tvn.pl/strona/1-akcja.html