Kampania społeczna TVN-Zauważeni została przygotowana z myślą o seniorach przez redakcję programu UWAGA! oraz Fundację ZACZYN.
Kampania ma na celu wspieranie, docenianie, okazywanie życzliwości i szacunku osobom starszym.
- Społeczeństwo polskie starzeje się.
Osoby starsze są spychane na margines społeczeństwa.
Seniorzy stają się niezauważalni.
Społeczeństwo musi szanować prawo starszych osób do funkcjonowania w swoim własnym tempie.
Seniorzy liczą bardzo na przychylność otoczenia i starają się ją sobie zjednać.
Na ekranie i w mediach kampania społeczna TVN-Zauważeni będzie przedstawiana w postaci reportaży, wywiadów, filmów i porad.
W ramach akcji został ogłoszony konkurs dla szkół gimnazjalnych i ponad-gimnazjalnych.
Idea konkursu to przybliżenie młodzieży sytuacji osób starszych w Polsce oraz tworzenie więzi międzypokoleniowej.
Działania mają za cel uświadomienie młodym ludziom istnienia w każdej starszej osobie cząstki młodej osoby, którą kiedyś była.
- Seniorzy w swojej młodości przeżywali podobne rozterki i radości jak współczesne młode pokolenie.
Kampania w swoim założeniu ma zaangażować społeczeństwo w poprawę sytuacji osób starszych i uzmysłowienie mu, że w sumie chodzi o troskę o własny los.
Akcja „Ten chłopak, Ta dziewczyna”, skierowana do uczniów szkół, ma za zadanie zmianę stosunku do osób starszych w polskim społeczeństwie .
- Zmiana powinna zacząć się od podstaw, czyli od najmłodszych.
Czasy wielopokoleniowych rodzin minęły dawno temu.
Babcia i dziadek rzadko mieszkają razem z wnukami.
Szkoła i rodzice nie mają czasu na budowanie dobrych relacji między młodzieżą a dziadkami.
Młodzi ludzie żyją w swoim świecie i starość jest dla nich czymś kompletnie obcym i niezrozumiałym.
- Osoby starsze mieszkają same, zapomniane przez najbliższych.
Akcja zorganizowana przez redakcję UWAGA! oraz Fundację ZACZYN ma skierować zainteresowanie społeczeństwa na poważny problem obojętności na los seniorów.
Osoby w starszym wieku uważane są za całkowicie zbędne, podczas, gdy mają do przekazania niezwykle cenne doświadczenia i ogromną wiedzę.
Bezcenni, ale jednocześnie bardzo zagubieni w nowoczesnym świecie pełnym nowoczesnych technologii są często samotni.
Seniorzy potrzebują czuć się potrzebni i zauważeni.
Budowanie międzypokoleniowego szacunku i zaufania to istota akcji zorganizowanej przez TVN.
Promowanie postaw społeczeństwa, których istotą jest postrzeganie potrzeb starszych osób.
Szczegółowe informacje na temat akcji można znaleźć na stronie internetowej :