Już ponad 2,5 tysiąca częstochowian złożyło wniosek o wydanie Karty Seniora – dokumentu upoważniającego ludzi po 60. roku życia do różnego rodzaju zniżek. Program ruszył w początkiem października. Karty są wydawane na bieżąco, a kolejka chętnych ustawiających się z wnioskami w Urzędzie Miasta pokazuje, że był to pomysł trafiony w dziesiątkę.
– Nie ma żadnych ograniczeń liczbowych, ani czasowych w wydawaniu dokumentu, nie ma więc żadnych obaw, że komuś karty zabraknie – informuje Adrian Staroniek, naczelnik Wydziału Promocji Zatrudnienia i Spraw Społecznych UM. – Prawo do trzymania karty ma każdy chętny, który ukończył sześćdziesiąt lat. Karty będziemy wydawać na okrągło, bo przecież z każdym dniem przybywa sześćdziesięciolatków.
Przypominamy, że dzięki posiadaniu karty, seniorzy będą mogli skorzystać z promocji przygotowanych przez partnerów projektu. W bazie partnerów znajdują się: kawiarnie, instytucje kultury, obiekty sportowe i rekreacyjne, kluby fitness, usługi medyczne, rehabilitacyjne i fizjoterapeutyczne, szkoły językowe, biuro tłumaczeń, usługi fryzjerskie i kosmetyczne, taxi, ośrodki wypoczynkowe. Wniosek o wydanie karty i oświadczenie dostępne są na stronie http://www.czestochowa.um.gov.pl/umc/urzad/sprawy/karta?symbol=PZS004. Można je złożyć w Urzędzie Miasta Częstochowy przy ul. Śląskiej 11/13 w pokoju 401 lub w Częstochowskim Centrum Aktywności Seniorów przy ul. Staszica 10. Osoby ubiegające się o kartę powinny posiadać przy sobie także dowód osobisty lub inny dokument stwierdzający tożsamość.