Infolinia dla pacjentów
Śląski NFZ uruchomił dla pacjentów całodobowy numer pod którymi można uzyskać informację, gdzie szukać pomocy medycznej w razie choroby.
Dzwoniący na infolinię pacjenci mogą dowiedzieć się, czy ich lekarz rodzinny podpisał umowę z NFZ, a jeśli tego nie zrobił, to gdzie w razie kłopotów ze zdrowiem mogliby się udać.
W woj. śląskim zostało przedłużonych 72 proc. umów z lekarzami podstawowej opieki zdrowotnej.
W miastach, w których tylko część lekarzy POZ przedłużyło umowy, zostały podpisane umowy na zastępstwo – z SOR-ami, izbami przyjęć i nocną pomocą.
Aktualizowany spis placówek, które zawarły kontrakt znajduje się na stronach śląskiego oddziału NFZ (www.nfz-katowice.pl). Ważne informacje dla pacjentów dostępne są również pod numerem całodobowej infolinii śląskiego NFZ – 32 750 66 05.
W Wojewódzkim Szpitalu Specjalistycznym pacjenci POZ przyjmowani będą w osobnym gabinecie od poniedziałku do piątku w godz. 8-18. Ma się nimi zajmować nie personel SOR-u, ale „przydzieleni do tych przyjęć lekarz i pielęgniarka bądź położna”.