Michał Fajbusiewicz – dziennikarz i redaktor programu telewizyjnego „Magazyn Kryminalny 997” – odwiedził dziesiątki sanatoriów w całej Polsce. W maju i czerwcu przyjechał m.in. do Kudowy Zdroju, Świeradowa Zdroju, Ustronia, Muszyny i wielu innych miejscowości sanatoryjno-uzdrowiskowych, aby osobiście ostrzec osoby starsze przed oszustami, wydającymi się za przedstawicieli handlowych.
Inicjatorem dwóch edycji bezpłatnych informacyjnych spotkań w ramach akcji społecznej „Nie znasz, nie otwieraj” wystąpił TAURON Polska Energia – jeden z największych dostawców prądu w Polsce. Za kompleksowe przygotowanie i realizację dwóch cyklów spotkań odpowiadała wrocławska agencja „Fabryka Idei”. Reklamowe spoty kampanii pojawiły się w prasie i telewizjach lokalnych w całej Polsce.
Podczas spotkań Michał Fajbusiewicz, opierając się na oficjalnych policyjnych statystkach, przedstawił główne zagrożenia, jakie czyhają na osoby starsze. Opisał najpopularniejsze techniki stosowane przez oszustów oraz wskazał rozwiązania, które pozwolą seniorom zwiększyć ich bezpieczeństwo w domu i poza nim. Bodajże najciekawszą częścią spotkań w sanatoriach były w warsztaty asertywności, w których aktywnie uczestniczyli wszyscy seniorzy. Ćwiczenia były prowadzone przez profesjonalnego trenera, który pomagał uczestnikom rozwinąć asertywną postawę i nauczyć się przyjmowania jej podczas kontaktów z przedstawicielami handlowymi.
Obie edycji akcji spotkały się z bardzo pozytywnym przyjęciem wśród kuracjuszy i mieszańców miejscowości uzdrowiskowych. Z tego powodu ucieszeni organizatorzy zapowiadają zorganizowanie w przyszłości kolejnej, trzeciej edycji kampanii.
Link do wideo relacji z wydarzenia: https://vimeo.com/100396571