Już starożytni powtarzali, że piękno nie zna granic wiekowych.
Seniorzy stali się poszukiwanymi osobami przez agencje modeli.
W Australii powstała agencja modelek, która zamiast wspaniałych i młodych kobiet zatrudnia starsze osoby.
W cenie nie jest tam nieskazitelna figura, ale wiek powyżej 50 lat.
Założycielką agencji jest Brigitte Warne, dawniej supermodelka uważa, że seniorzy są za mało reprezentowani w mediach.
Jej zdaniem powstające reklamy są skierowane wyłącznie do młodych osób.
Zapomina się całkowicie o tym, że wkrótce głównymi klientami i konsumentami będą seniorzy, ponieważ społeczeństwo starzeje się.
Seniorzy powinni być widoczni w reklamach, ponieważ piękno nie zna granic wiekowych.
Produkty takie jak ubrania czy buty wciąż powstają w fasonach trafiających wyłącznie w gusta ludzi młodych.
Zapomina się o potrzebach seniorów, którzy wkrótce będą stanowili podstawową grupę nabywców.
Ceny również przystosowane są do portfela ludzi młodych i zamożnych.
Działania agencji modeli, których ideą jest rozpowszechnianie wizerunku seniorów trafiają w potrzebę chwili.
Osoby starsze powinny być widoczne w mediach.
Do współpracy z agencjami modeli zaprasza się już kobiety i mężczyzn w dużej rozpiętości wiekowej.
W zasadzie nie ma górnej granicy, która mogła by mieć tu znaczenie.
Z agencją Brigitte Warne współpracuje w tej chwili aż 55 seniorów.
Wielu z nich robi już karierę międzynarodową pozując dla sławnych projektantów na całym świecie.
Nie ma znaczenia ich wiek, ale uśmiech, szczęście malujące się na ich twarzach, wewnętrzne piękno i akceptacja samych siebie takimi jacy są.
Do czołówki modeli seniorów zaliczani są:
- Yazemeenah Rossi 59 lat
- Anthony Varrecchia 52 lata
- Pia Gronning 66 lat
- Hillary Bitar 55 lat
Polskie agencje modeli i modelek również zaczynają zwracać uwagę na piękno starszych osób.
Polska 81 letnia modelka Helena Norowicz występuje w kolekcjach pokazowych marki BOHOBOCO.
Przeglądając wydania katalogów ubraniowych firm europejskich można zauważyć, że przedstawiane są fasony ubrań specjalnie zaprojektowane dla seniorów.
Prezentują je na sobie osoby starsze.
W Polsce dopiero zaczyna się myśleć o tej bardzo licznej grupie klientów.
Ludzie starsi czują się niezauważani przez media i w rezultacie przez innych ludzi.
A właśnie media mogą zmienić ich sytuację, bo życie nie kończy się przecież po 50 tce.