Częstochowscy radni wprowadzili trzy zmiany do pakietu uchwał dotyczących systemu gospodarowania odpadami komunalnymi. Przyjęta została zmiana w sprawie pojemników na popiół i odpady zielone oraz w sprawie ustalenia terminu uiszczania podatku śmieciowego. Decyzję o zwiększeniu częstotliwości wywozu odpadów odłożono na październikową sesję Rady Miasta.
Miesięczna opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi powinna być wnoszona do 15 każdego miesiąca za poprzedni miesiąc, z tym, że za miesiąc grudzień opłatę należy uiścić do 31 grudnia. Pozwoli to na zamknięcie danego roku budżetowego. Radni wyrazili także zgodę na to, żeby metalowe pojemniki na popiół można było zastąpić pojemnikami z tworzywa sztucznego. Sytuacja podyktowana jest brakiem na rynku pojemników metalowych. Mieszkańcy, którzy zgłosili w deklaracji zapotrzebowanie na pojemnik na popiół powinni go otrzymać na początku października, czyli od momentu rozpoczęcia sezonu grzewczego. Na ostatniej sesji Rady Miasta zdecydowano też, że pojemniki na odpady zielone, czyli trawę, liście i gałęzie, które dotychczas rozstawiane były jedynie w dzielnicach domów jednorodzinnych pojawią się również przy nieruchomościach wielorodzinnych (w tzw. zabudowie wysokiej).