Naturalną koleją życia jest starość. Wraz z upływem czasu, po osiągnięciu wieku senioralnego ludzie potrzebują coraz więcej wsparcia bliskich im osób. Zdarza się, że nie mogą otrzymać takiej pomocy. W takich sytuacjach najczęściej trafiają do domów spokojnej starości. Jest wiele zalet korzystania z takiej formy wsparcia, jednak taki wybór jest związany z całkowitą zmianą trybu życia, co nie zawsze łatwo zaakceptować. Kosztowną alternatywą jest stały opiekun. Coraz częściej dostępne są zaawansowane rozwiązania teleopieki, w których senior może korzystać z przycisków SOS.
Często rodzina seniora nie wyobraża sobie, że mogłaby umieścić swoją mamę lub tatę w domu opieki. Jednak realia uświadamiają im, że starzejący się rodziciele potrzebują z każdym rokiem coraz większej pomocy.
Od dwóch lat jest dostępny system opiekuńczo-ratunkowy SilverCRS. Poza wieloma rozbudowanymi funkcjami jego najważniejszą zaletą jest umiejętność automatycznego rozpoznawania sytuacji krytycznych. Dzięki modułowi sztucznej inteligencji, nawet w sytuacji kiedy podopieczny nie jest w stanie nacisnąć przycisku SOS lub skontaktować się z kimkolwiek, SilverCRS samodzielnie powiadomi opiekunka.
W Polsce z systemu opiekuńczo-ratunkowego SilverCRS korzysta już blisko tysiąc osób. W ciągu minionego roku to nowoczesne rozwiązanie kilkukrotnie uratowało życie podopiecznym, którzy doświadczali utraty przytomności, udaru i zawału serca. Niestety koszty wdrożenia systemu nie należą do niskich i stąd jego trudna dostępność.
Świadomość niezwykle wysokich oczekiwań społecznych sprawiła, że pojawiła się nowa wersja SilverCRS Rodzina.
SilverCRS Rodzina jest przeznaczony dla dwóch osób: podopiecznego i jego opiekuna np. mamę lub tatę i córkę lub syna.
SilverCRS Rodzina informuje opiekuna automatycznie o sytuacjach krytycznych w zakresie wybranej wersji.
SilverCRS Rodzina to oferta niskobudżetowa, czyli po prostu tania.
SilverCRS Rodzina stosownie do oczekiwań i wybranej wersji zaspokaja potrzeby opiekuńcze na poziomie podstawowym lub zaawansowanym.
SilverCRS Rodzina oferuje 3 wersje, które odróżnia zakres działania:
Wersja SAM – podopieczny wysyła regularnie sygnał (SMS lub przycisk na stronie www). Brak zaplanowanej akcji generuje alert, który jest wysyłany do rodziny.
Wersja SOS – podopieczny korzysta z breloczka lokalizacyjnego z przyciskiem SOS. Uruchomienie alarmu wysyła do rodziny SMS z powiadomieniem oraz lokalizacją oraz oddzwania i udostępnia mikrofon.
Wersja MED – podopieczny korzysta z opaski telemedycznej, która jest wyposażona w przycisk SOS, detektor upadku, czujniki pomiaru tętna i temperatury skóry, krokomierz, czujnik zdjęcia opaski. Uruchomienie alarmu lub wystąpienie sytuacji krytycznej wysyła do rodziny powiadomienie.
Już w czerwcu 2018 r. możliwe będzie skorzystanie z tego rozwiązania.
Korzystajcie z naszego newslettera lub obserwujcie NaszSenior.pl