Powszechnym trendem w dzisiejszych czasach stały się zakupy internetowe.
Oferty sklepów ciągle się poszerzają, a ich standard podnosi się z każdym rokiem.
Komfort i szybkość takiej formy zakupów sprawia, że nie tylko przedstawiciele generacji Y się na nią decydują.
Zakupy internetowe są formą zakupów coraz częściej stosowaną przez seniorów.
Na podstawie danych największego sklepu internetowego RTV i AGD w Polsce NEO24.pl, udało się określić, ile lat mają klienci sklepów internetowych.
- 4 na 10 wszystkich użytkowników sklepów internetowych to przedstawiciele grupy wiekowej od 25 do 34 lat.
– Odbiorcy z tego przedziału to zwykle osoby z dużych miast, które zaczynają aktywizować się zawodowo, wchodzić w stałe związki i nabywać swoje pierwsze mieszkania.
Decydują się na zakupy w sieci ze względu na niższą cenę niż w przypadku sklepów stacjonarnych oraz ze względu na wygodę.
Wychowali się w czasach, gdzie Internet był już dobrem ogólnodostępnym, stąd też jak nikt rozumieją korzyści, jakie niosą ze sobą takie zakupy.
W NEO24.pl mamy do wyboru całą gamę opcji dostawy.
Umożliwiają one otrzymanie produktów nawet w ciągu 24h.
Obowiązuje przejrzysta polityka zwrotów, która jest ułatwieniem na wypadek, gdy towar nie w pełni spełnia oczekiwania klienta.
Młodzi dobrze to rozumieją i korzystają z tych udogodnień – stwierdza Mateusz Gołda z NEO24.pl.
- Następną w kolejności grupą wiekową, która generuje 1/5 ruchu w serwisach e-commerce to osoby w wieku 35-44.
– Są to osoby o stałym dochodzie, dlatego ich zdolność nabywcza jest stosunkowo wysoka.
Kupują z mniejszą częstotliwością niż pierwsza przedstawiona grupa, ale wartość ich koszyka jest dużo wyższa – mówi Mateusz Gołda.
- Na trzecim miejscu, z wynikiem 13%, plasuje się grupa 18-24.
– Osoby w tym wieku dopiero zaczynają zarabiać swoje pierwsze pieniądze.
Kupują przedmioty drobne, akcesoria, dodatki, ewentualnie inne gadżety, by podążać za najnowszymi technologiami – komentuje Mateusz Gołda z NEO24.pl.
Co ciekawe, ta grupa ma także największy odsetek nowych sesji.
Jest to blisko 60%, podczas gdy średnia dla pozostałych grup nie przekracza połowy.
- Użytkownicy Internetu wiekowego 45+ czyli seniorzy to niemalże 1/3 całego ruchu w największym polskim sklepie internetowym NEO24.pl. Pokazuje to, że zakupy internetowe wcale nie muszą być domeną młodych.
Starsze osoby to ciągle duża grupa docelowa z rosnącym potencjałem.
Komputer jest niezbędnym narzędziem pracy w większości firm, przedsiębiorstw i organizacji.
Korzystanie z niego jest proste i intuicyjne, dlatego zakupy w e-sklepach są dostępne dla wszystkich, bez względu na wiek.
Według prognoz na następne lata, klienci sklepów internetowych będą coraz starsi, natomiast grupa wiekowa 18-24 lata będzie generowała mniejszy ruch niż obecnie.
Polskie społeczeństwo nieprzerwanie się starzeje, a komputeryzacja przebiega w niesłychanym tempie.
Jesteśmy zapracowani, zabiegani i nie zawsze mamy ochotę na zakupy po wielu godzinach w biurze lub w weekendy, kiedy galerie handlowe pękają w szwach.
W takiej sytuacji sklepy internetowe to świetna alternatywa.
Portale e-commerce, takie jak NEO24.pl, oferują szeroki asortyment, niższe ceny, szybką dostawę i dostęp o dowolnej godzinie zarówno w dzień, jak i w nocy.