Na przełomie roku znacząco poprawi się dla częstochowian komunikacja z Krakowem i Wrocławiem, gdyż pociągi Intercity kursujące na trasie Kraków – Wrocław, pojadą przez Częstochowę-Stradom.
Wkrótce wygodniej, bezpieczniej i o pół godziny krócej pojedziemy również na trasie kolejowej z Częstochowy do Koluszek.
Aż 6 pociągów TLK łączących Kraków z Wrocławiem wytyczono w nowym rozkładzie z wykorzystaniem „protezy koniecpolskiej”: trasą przez Częstochowę Stradom i Lubliniec. Czas przejazdu z Krakowa do Wrocławia przez Częstochowę wynosić będzie 3 godz. 10 min.
Spółka uruchomi również nowy pociąg TLK „Oleńka” z Warszawy do Wadowic, kursujący trasą przez Częstochowę, Katowice i Bielsko-Białą. W tygodniu, „Oleńka” będzie kursować na w relacji Warszawa-Częstochowa.
Oprócz Pendolino na trasie z Warszawy do Wrocławia przez Częstochowę pojawi się również TLK „Opolanin”, który pojedzie przez Koluszki i Piotrków Trybunalski. Czas przejazdu tego pociągu z Warszawy do Wrocławia wyniesie 5 godz. 10 minut.
Jak poinformowało PKP o pół godziny skróci się podróż pociągiem z Koluszek do Częstochowy. Odcinkiem liczącym 125 km pasażerowie pojadą wygodniej i bezpieczniej. Poza położeniem nowych torów remontowane są także perony.Prace na linii popularnej „Wiedenki” (dawna Kolej Warszawsko-Wiedeńska) były konieczne m.in. ze względu na stan infrastruktury kolejowej. Po zakończeniu robót, dofinansowanych z UE, podróżowanie na tej trasie będzie bezpieczniejsze i szybsze. Polskie Linie Kolejowe przywrócą prędkość do 120km/h dla pociągów osobowych i do 100 km/h dla pociągów towarowych. Obecnie w wielu miejscach pociągi muszą zwalniać do 50 km/h, dlatego też na pokonanie całego 125-kilometrowego odcinka składy regionalne potrzebują około dwóch i pół godziny, a składy TLK około dwóch godzin.
Źródło:
www.rynek-kolejowy.pl, UM Cz-wa