aktywność fizyczna

 
 

Warto dbać o siebie

Warto dbać o siebie

Warto dbać o siebie w każdym wieku. Ważne jest dbanie zarówno o swój wygląd zewnętrzny , jak i o wnętrze. Bardzo często osoby starsze narzekają na bóle całego ciała. Wpływ na to ma niewątpliwie ich aktualny stan zdrowia lub po prostu wiek. Im starsza osoba tym bardziej ciało jest kruche i wrażliwsze na choroby.  Jednak do złego samopoczucia przyczyniają się często zwykłe zaniedbania w stosunku do własnego organizmu. O aktywność ruchową warto dbać już w młodości, by organizm w starszym wieku zachował sprawność. Przede wszystkim należy wytworzyć w sobie pewneCzytaj dalej


Taniec to lekarstwo na wiele chorób

Taniec to lekarstwo na wiele chorób

Taniec to lekarstwo na wiele chorób, jedna z wielu form aktywności, w której nie ma ograniczeń wiekowych. Mogą z niej korzystać osoby młode a także osoby starsze. Taniec kojarzony jest z dobrą zabawą i przyjemnymi emocjami. Nie należy również zapominać o tym, że z tańca płynie wiele korzyści zdrowotnych. Wpływa pozytywnie nie tylko na zdrowie fizyczne, ale również psychiczne. Choreoterapia, czyli terapia tańcem jest mało znana i mało zbadana. Istnieją jednak wnioski poparte szczegółowymi obserwacjami, które wskazują na powodzenie tej formy terapii.  Ruch, a w tym taniec, pozwala na osiągnięcieCzytaj dalej


Bóle kręgosłupa

Bóle kręgosłupa

Bóle kręgosłupa stają się plagą dzisiejszych czasów. Młodzi ludzie, jak i osoby starsze coraz częściej skarżą się na bóle pleców, który paraliżuje ich funkcjonowanie w ciągu dnia i często zmusza do zmiany planów. Seniorzy są niestety najliczniejszą grupą dotkniętą tym problemem. Bóle kręgosłupa u osób starszych często wiążą się z chorobami podeszłego wieku lub z efektami wcześniejszego trybu życia, który zazwyczaj nie należał do zbyt oszczędnych.  Jak zatem zadbać o swój kręgosłup będąc już starszą osobą? Większość lekarzy odpowiada zgodnie: najważniejszy jest ruch! Oczywiście mając na myśli seniora nie maCzytaj dalej


Zajęcia sportowe dla Seniorów

Zajęcia sportowe dla Seniorów

Szczyt sprawności organizmu ludzkiego przypada pomiędzy 25 a 30 rokiem życia, jednak popularne są również zajęcia sportowe dla Seniorów. Już po 35 roku życia rozpoczyna się proces starzenia organizmu, który jest dość skomplikowany, gdyż wpływa zarówno na czynności, jak i struktury układów oraz narządów. Wraz z wiekiem możemy zaobserwować zmiany między innymi w: ❏     sposobie poruszania się; ❏     postawie ciała; ❏     spadku ogólnej odporności; ❏     funkcjach regulacyjnych; ❏     funkcjach psychologiczno umysłowych. Nie zawsze jednak wiek biologiczny jest równy wiekowi kalendarzowemu. Aby zachować na dłużej sprawność umysłową i fizyczną, tryskać energią,Czytaj dalej


Zalety ćwiczeń w wodzie

Zalety ćwiczeń w wodzie

Gdy stawy pobolewają i ogólnie trudno już sprawnie się poruszać, doceniamy zalety ćwiczeń w wodzie. Aqua aerobikiem możemy nazwać połączenie trzech elementów: pływania, gimnastyki korekcyjnej oraz aerobiku. A wszystko to dzieje się w rytm porywającej  nasze zmysły muzyki. Zajęcia tego typu są polecane osobom w każdym wieku. Nie ważne czy mamy 30, 40 ,50 czy 80 lat te zajęcia są dla nas świetnym rozwiązaniem na aktywne spędzanie wolnego czasu. Zastanawia Cię, czy to dla Ciebie jeśli nie umiesz pływać? Ależ tak, oczywiście! Zajęcia są w tak płytkiej wodzie, że nieCzytaj dalej


Czy droższy rower znaczy lepszy

Czy droższy rower znaczy lepszy

Wśród różnych aktywności fizycznych, jazda na rowerze jest jednym z najlepszych sposobów na utrzymanie formy przez osoby starsze, ale czy droższy rower znaczy lepszy ? Jazda na rowerze wydaje się być optymalnym rodzajem sportu dla seniorów. Bieganie bywa czasem zbyt obciążające, basenu w okolicy może nie być a siłownia jest zbyt krępująca. Jazda na rowerze to połączenie przyjemnego z pożytecznym. Na rowerze można zwiedzać, robić zakupy, odwiedzać rodzinę i przyjaciół. Senior powinien zwrócić uwagę na trzy rzeczy wybierając rower: rama (jej waga), wielkość kół, siodełko. Najważniejsze jest to, by osobaCzytaj dalej


Spacerkiem po zdrowie

Już 30 września w 6. Miastach Polski będziemy spacerować po swoje zdrowie w ramach Narodowego Programu Zdrowia Ministerstwa Zdrowia. Projekt „Spacer po zdrowie – Zaproś swojego lekarza!” objął Chrzanów, Oświęcim, Sandomierz, Skierniewice, Tarnobrzeg i Żyrardów. Wszystkie miasta będą walczyć z siedzącym trybem życia, który obecnie jest 4. przyczyną zgonów w Polsce. Celem projektu „Spacer po zdrowie – Zaproś swojego lekarza!” jest edukowanie mieszkańców jak ważną rolę w ich życiu odgrywa ruch i jakie są konsekwencje siedzącego trybu życia. W programie kluczowym elementem wydarzenie jest Spacer po zdrowie, który potrwa okołoCzytaj dalej


Sporty dla seniorów

Sporty dla seniorów

Wielu seniorów rezygnuje z aktywności fizycznej na rzecz siedzenia przed telewizorem, czytania książek czy innej formy biernego relaksu, tymczasem warto zainteresować się tematem,  jakim są sporty dla seniorów. Należy jednak pamiętać, że ćwiczenia nie tylko poprawiają kondycję zdrowotną, ale także usprawniają pracę mózgu i sprawiają, że czujemy się silniejsi i szczęśliwsi. Oczywiście, osoby starsze – zwłaszcza takie, które nigdy nie ćwiczyły regularnie – nie powinny rzucać się na głęboką wodę. Wysiłkowe ćwiczenia są niewskazane dla osób w wieku podeszłym i mogą bardziej zaszkodzić niż pomóc. Na szczęście istnieje kilka dyscyplinCzytaj dalej