Pacjentów, którzy mają problemy z dotarciem do kliniki z pewnością zainteresują nowości telemedycyny.
LUX MED uruchomił platformę telemedyczną. Jedną z jej podstawowych funkcjonalności jest możliwość kontaktu z pacjentem online z wykorzystaniem:
- video,
- audio i klasycznego czatu tekstowego.
Pacjent może teraz nie wychodząc z domu kontaktować się z lekarzami różnych specjalności, pielęgniarkami i położnymi. Ma to ogromne znaczenie w opiece nad osobami starszymi i chorymi nie opuszczającymi miejsca zamieszkania ze względu na stan zdrowia.
Telemedycyna z powodzeniem rozwija się w wielu krajach świata, gdzie jest traktowana jako naturalne uzupełnienie klasycznej usługi medycznej i odpowiedź na zmniejszającą się liczbę lekarzy i pielęgniarek. Zmiany legislacyjne dotyczące telemedycyny w Polsce otwierają nowe możliwości jej rozwoju.
W ramach nowości telemedycyny LUX MED ma w planach uruchomienie m.in. telekonsyliów i tzw. drugiej opinii.
Miałyby one być wykorzystywane przez lekarzy i innych specjalistów medycznych do konsultacji procesu leczenia pacjenta online.
Kolejnym krokiem jest wdrożenie programu monitorowania stanu zdrowia pacjentów ze schorzeniami przewlekłymi.
– Trudno wyobrazić sobie przyszłość medycyny bez telemedycyny. Narzędzie to jest już bardzo popularne w wielu krajach i cieszę się, że teraz może wspierać proces leczenia także w Polsce. Daje ono większe poczucie bezpieczeństwa pacjentom, a nam ułatwia koordynację opieki. Telemedycyna pozwala na stałe monitorowanie parametrów w przypadku chorób przewlekłych, co podnosi ogólną jakość i skuteczność leczenia. Wbrew powszechnej opinii doskonale sprawdza się także w opiece nad osobami w zaawansowanym wieku, co pokazują doświadczenia naszych kolegów z Wielkiej Brytanii – mówi Anna Rulkiewicz, prezes Grupy LUX MED.
Na Portalu Pacjenta LUX MED w zakładce „Czat” widoczne są stałe grafiki specjalistów medycznych wraz z godzinami prowadzenia wirtualnej rozmowy. Specjalista ma wgląd do dokumentacji medycznej i w przypadkach uzasadnionych może zlecić określone badania lub wystawić skierowanie do innego specjalisty. Zapis rozmowy i zalecenia są częścią dokumentacji medycznej. Zalecenia są widoczne na Portalu Pacjenta. Dodatkowo pacjenci mają wgląd do materiałów edukacyjnych i najczęściej zadawanych pytań.