Zalety ćwiczeń w wodzie

Zalety ćwiczeń w wodzie

Gdy stawy pobolewają i ogólnie trudno już sprawnie się poruszać, doceniamy zalety ćwiczeń w wodzie.

Aqua aerobikiem możemy nazwać połączenie trzech elementów: pływania, gimnastyki korekcyjnej oraz aerobiku. A wszystko to dzieje się w rytm porywającej  nasze zmysły muzyki. Zajęcia tego typu są polecane osobom w każdym wieku. Nie ważne czy mamy 30, 40 ,50 czy 80 lat te zajęcia są dla nas świetnym rozwiązaniem na aktywne spędzanie wolnego czasu.

Zastanawia Cię, czy to dla Ciebie jeśli nie umiesz pływać? Ależ tak, oczywiście! Zajęcia są w tak płytkiej wodzie, że nie ma ryzyka dla osób nie potrafiących pływać. Ponadto, dzięki wykonywaniu ćwiczeń w środowisku wodnym nie musimy martwić się o nasze dawne kontuzje i urazy, przeciążenia stawów, osteoporozę, czy nadwagę. W wodzie, bowiem, nasze ciało staje się lżejsze a stawy i mięśnie nie są zbytnio obciążone. Ponadto, po zajęciach nie jesteśmy przesadnie zmęczeni a pozytywny wpływ daje się  odczuć nie tylko w naszym ciele, ale i na psychice.

Pewnie zastanawiacie się, jak wyglądają takie zajęcia?

Ćwiczenia odbywają się w wodzie, na pływalni, w rytm muzyki. To muzyka nadaje tempo i intensywność wysiłku. Nad przebiegiem i bezpieczeństwem zajęć czuwa profesjonalny trener, który znajduje się na brzegu lub też w basenie, razem z ćwiczącymi osobami. Czasami do ćwiczeń wykorzystuje się dodatkowy sprzęt, między innymi: pasy lub deski wypornościowe – aby pomóc osobom utrzymać się na powierzchni wody.  Makarony piankowe, sztangielki lub ciężarki piankowe – używane są w celu zwiększenia oporu, podczas ćwiczeń siłowych. Czas trwania jednego cyklu zajęć to około 45 minut.

Warto skorzystać z oferty zajęć Aqua aerobiku na najbliższej miejscu zamieszkania pływalni, by poznać zalety ćwiczeń w wodzie.

W ostatnim czasie oferta miejskich pływalń, skierowana dla klientów, stała się jeszcze bogatsza. Mamy więc do wyboru kilka odmian zajęć wodnego aerobiku. W związku z tym, każda z Pań, bądź każdy z Panów może znaleźć coś, co będzie odpowiadało ich oczekiwaniom i możliwościom. W ofercie zawsze znajdują się specjalne zajęcia dla seniorów.

Aqua aerobik – to typowy aerobik wykonywany w rytm muzyki. W czasie tych ćwiczeń  pracuje całe nasze ciało, przede wszystkim układ oddechowy i krwionośny. Najintensywniej wpływa na nasze pozytywne emocje.

Step aerobik w wodzie – to ćwiczenia zbliżone do tych z wykorzystaniem stepu. W tym wypadku wykorzystujemy specjalną platformę przymocowaną do dna basenu. Przy tych ćwiczeniach działamy na nasze pośladki, uda oraz łydki.

Marszobiegi w wodzie – to wykonywane naprzemiennie bieg i marsz, w rytm muzyki. Są to najbardziej intensywne ćwiczenia. Dzięki nim możemy spalić więcej  kalorii i pozbyć się jeszcze więcej niechcianej tkanki tłuszczowej.

Ćwiczenia z makaronami w wodzie – to alternatywa dla ćwiczeń siłowych. Dzięki tej odmianie ćwiczeń możemy wzmocnić oraz wysmuklić swoje barki, ramiona oraz ujędrnić klatkę piersiową.

Każde z powyższych zajęć wpływa nieco inaczej na nasz organizm. Jednak wszystkie na pewno daję wiele radości.  Korzystając regularnie z ćwiczeń w wodzie poprawimy swoją gibkość, koordynację oraz zmysł równowagi.  Ponadto wysmuklimy sylwetkę, jednocześnie redukując tkankę tłuszczową oraz pozbywając się rozstępów i cellulitu. Wzmocnimy nasze mięśnie i rozruszamy zastane stawy. Zwiększymy naszą odporność, wytrzymałość i wydolność. Wpłyniemy pozytywnie na układ naczyniowo – sercowy, obniżając ciśnienie krwi oraz wzmacniając serce. Poprawimy pracę układu trawiennego, przyspieszając ruchy robaczkowe jelit. Zwiększymy wydajność układu oddechowego, dzięki czemu będziemy mogli swobodniej pokonywać dłuższe dystanse bez zadyszki. I z pewnością wyciszymy swoje nerwy.

Nie ma znaczenia, na które z ćwiczenia się wybierzemy. Jedno jest pewne ruch i aktywność fizyczna jest receptą na zachowanie długiego, sprawnego i przynoszącego satysfakcję  życia. Nie ważne jakie zajęcia wybierzesz, ważne aby konsekwentnie w nich uczestniczyć.

Zyskując życiową energię, pasję i uśmiech na twarzy każdy dzień będzie piękniejszy!

 

 

 

 






Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *