aktywność fizyczna

 
 

Jak dbać o sprawność fizyczną w wieku starszym?

Jak dbać o sprawność fizyczną w wieku starszym

Seniorzy powinni zapewniać sobie codzienną dawkę ruchu, aby przeciwdziałać spadkowi zdolności adaptacyjnych organizmu do wysiłku. Specjaliści ze Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) przekonują, aby osoby starsze podejmowały aktywność fizyczną przez 5 dni w tygodniu po 30 minut. Codzienna gimnastyka wpływa pozytywnie na poprawę wydolności fizycznej i ogólnej sprawności oraz na stan układu krążenia. Wraz z upływem lat ciśnienie tętnicze zwiększa się, natomiast regularny trening pomaga obniżyć podwyższone ciśnienie, zmniejsza sztywność tętnic i poprawia krążenie obwodowe. Osoby cierpiące na choroby układu krążenia powinny zwrócić uwagę na istotność ćwiczeń fizycznych, gdyż treningi fizyczneCzytaj dalej


Jak zapełnić uczucie pustki na emeryturze?

Przechodząc na emeryturę, wiele osób nie potrafi sobie znaleźć miejsca i zaplanować dalszego życia. Codzienna praca, obowiązki, spotkania z przyjaciółmi nadawały życiu sens, a na emeryturze pozostaje tyle wolnego czasu, że seniorzy nie potrafią zorganizować sobie życia na nowo. Emerytura to z pewnością zasłużony czas. Po ciężkiej pracy i wypełniania obowiązków przyszedł czas na odpoczynek i relaks. Nie wszystkim osobom jednak odpowiada nic nie robienie. Dlatego dla tych, którzy przeszli na emeryturę organizuje się kółka zainteresować, Uniwersytety III wieku i wycieczki. Wszystko po to, aby osoba starsza w dalszym ciąguCzytaj dalej


Seniorzy biegną po zdrowie

Seniorzy biegną po zdrowie

Bieganie to sport, który cieszy się coraz większą popularnością, nie tylko młodzi biegają, ale również seniorzy biegną po zdrowie. Korzyści zdrowotne wynikające z tego typu aktywności fizycznej są nieocenione, dlatego warto rozważyć rozpoczęcie przygody z bieganiem już od pierwszych dni wiosny. Bieg po zdrowie Naukowo uwodniono, że bieganie skutecznie obniża ryzyko przedwczesnej śmierci, wynikającej z chorób cywilizacyjnych oraz znacznie podnosi wydolność naszego organizmu. Jogging przyśpiesza nasz metabolizm i dotlenia narządy wewnętrzne. Gibkie ciało łatwiej znosi wszelkie urazy czy kontuzje. Poza tym podczas biegu wydzielają się endorfiny – hormon szczęścia, któryCzytaj dalej


Warto dbać o siebie

Warto dbać o siebie

Warto dbać o siebie w każdym wieku. Ważne jest dbanie zarówno o swój wygląd zewnętrzny , jak i o wnętrze. Bardzo często osoby starsze narzekają na bóle całego ciała. Wpływ na to ma niewątpliwie ich aktualny stan zdrowia lub po prostu wiek. Im starsza osoba tym bardziej ciało jest kruche i wrażliwsze na choroby.  Jednak do złego samopoczucia przyczyniają się często zwykłe zaniedbania w stosunku do własnego organizmu. O aktywność ruchową warto dbać już w młodości, by organizm w starszym wieku zachował sprawność. Przede wszystkim należy wytworzyć w sobie pewneCzytaj dalej


Taniec to lekarstwo na wiele chorób

Taniec to lekarstwo na wiele chorób

Taniec to lekarstwo na wiele chorób, jedna z wielu form aktywności, w której nie ma ograniczeń wiekowych. Mogą z niej korzystać osoby młode a także osoby starsze. Taniec kojarzony jest z dobrą zabawą i przyjemnymi emocjami. Nie należy również zapominać o tym, że z tańca płynie wiele korzyści zdrowotnych. Wpływa pozytywnie nie tylko na zdrowie fizyczne, ale również psychiczne. Choreoterapia, czyli terapia tańcem jest mało znana i mało zbadana. Istnieją jednak wnioski poparte szczegółowymi obserwacjami, które wskazują na powodzenie tej formy terapii.  Ruch, a w tym taniec, pozwala na osiągnięcieCzytaj dalej


Bóle kręgosłupa

Bóle kręgosłupa

Bóle kręgosłupa stają się plagą dzisiejszych czasów. Młodzi ludzie, jak i osoby starsze coraz częściej skarżą się na bóle pleców, który paraliżuje ich funkcjonowanie w ciągu dnia i często zmusza do zmiany planów. Seniorzy są niestety najliczniejszą grupą dotkniętą tym problemem. Bóle kręgosłupa u osób starszych często wiążą się z chorobami podeszłego wieku lub z efektami wcześniejszego trybu życia, który zazwyczaj nie należał do zbyt oszczędnych.  Jak zatem zadbać o swój kręgosłup będąc już starszą osobą? Większość lekarzy odpowiada zgodnie: najważniejszy jest ruch! Oczywiście mając na myśli seniora nie maCzytaj dalej


Zajęcia sportowe dla Seniorów

Zajęcia sportowe dla Seniorów

Szczyt sprawności organizmu ludzkiego przypada pomiędzy 25 a 30 rokiem życia, jednak popularne są również zajęcia sportowe dla Seniorów. Już po 35 roku życia rozpoczyna się proces starzenia organizmu, który jest dość skomplikowany, gdyż wpływa zarówno na czynności, jak i struktury układów oraz narządów. Wraz z wiekiem możemy zaobserwować zmiany między innymi w: ❏     sposobie poruszania się; ❏     postawie ciała; ❏     spadku ogólnej odporności; ❏     funkcjach regulacyjnych; ❏     funkcjach psychologiczno umysłowych. Nie zawsze jednak wiek biologiczny jest równy wiekowi kalendarzowemu. Aby zachować na dłużej sprawność umysłową i fizyczną, tryskać energią,Czytaj dalej


Zalety ćwiczeń w wodzie

Zalety ćwiczeń w wodzie

Gdy stawy pobolewają i ogólnie trudno już sprawnie się poruszać, doceniamy zalety ćwiczeń w wodzie. Aqua aerobikiem możemy nazwać połączenie trzech elementów: pływania, gimnastyki korekcyjnej oraz aerobiku. A wszystko to dzieje się w rytm porywającej  nasze zmysły muzyki. Zajęcia tego typu są polecane osobom w każdym wieku. Nie ważne czy mamy 30, 40 ,50 czy 80 lat te zajęcia są dla nas świetnym rozwiązaniem na aktywne spędzanie wolnego czasu. Zastanawia Cię, czy to dla Ciebie jeśli nie umiesz pływać? Ależ tak, oczywiście! Zajęcia są w tak płytkiej wodzie, że nieCzytaj dalej