/* */

ciasteczka

 
 

Imprezowe cake pops w zdrowszej odsłonie

Cake pops to rodzaj ciasteczek na patyku. Smakują zarówno dzieciom, jak i dorosłym. W klasycznej wersji zawierają suche ciasto, z dodatkiem np. nutelli i mascarpone, oblane czekoladą i ozdobione kolorowymi posypkami. Dziś u nas wersja bez cukru, za to przyjemnie słodka dzięki przepysznym daktylom. To słodka przekąska nie tylko na imprezę, sprawdzi się na każdą okazję, lub zupełnie bez okazji.   Składniki na kruche ciasto*: 1 łyżka zmielonego złocistego siemienia lnianego (lub zwykłego) 4 łyżki wody 60g oleju kokosowego lub masła 1 szklanka mąki 1 płaska łyżeczka proszku do pieczeniaCzytaj dalej


Słodkie prezenty na święta

Dziś przedstawiamy dwie propozycje, które idealnie sprawdzą się w roli świątecznego upominku dla najbliższych.   Świąteczna granola z miodem i żurawiną Składniki: 400g płatków owsianych górskich 4 łyżki otrębów 200g miodu 100 g migdałów 70g pestek dyni 70g pestek słonecznika 50g siemienia lnianego 150g suszonej żurawiny szczypta soli ziarenka z jednej laski wanilii lub łyżeczka ekstraktu waniliowego Przygotowanie: Piekarnik nastawiamy na 180’C opcja góra-dół. W garnku podgrzewamy miód z wanilią, do czasu aż miód stanie się płynny i ciepły. W dużej misce przygotowujemy wszystkie składniki suche, dodajemy ciepły miód zCzytaj dalej


Ciasteczka serowe w dwóch wersjach

Ciasteczka serowe to zaskakujące smakołyki! Faktura ciasta do złudzenia przypomina ciasto francuskie. Ciasteczka po upieczeniu są delikatne i chrupiące, naprawdę ciężko się od nich oderwać! Możemy wycinać małe kształty ciastek, takie na „jeden kęs” lub zrobić wersje z plastrem jabłka, która także jest przepyszna. My wykonaliśmy obie wersje z podanych niżej proporcji. Gorąco polecamy ten przysmak, wystarczy tylko kilka składników!   Składniki (na dwie blachy od piekarnika): 250g twarogu (najlepiej półtłusty) 200g mąki orkiszowej jasnej (może być zwykła pszenna) 200g zimnego masła 1 jajko dodatkowo cukier do posypania ciastek, jabłkaCzytaj dalej


Ciasteczka owsiane – szybka i wartościowa przekąska

Płatki owsiane to dobre dla naszego organizmu źródło białka. Mają też więcej zalet, w 100g zwykłych płatków owsianych znajdziemy aż 10g błonnika, który jest bardzo istotny dla naszego układu pokarmowego m.in. stabilizuje poziom cukru we krwi, ma też duży wpływ na obniżenie poziomu cholesterolu. Ponadto znajdziemy tu witaminy z grupy B, magnez, fosfor i mangan. Płatki owsiane możemy włączyć do codziennej diecie jako dodatek do jogurtu, koktajlu czy też w postaci ciasteczek – taką przekąskę możemy zabrać ze sobą, to szybki sposób by nasycić się  w razie nagłego głodu.  Czytaj dalej