płatki owsiane

 
 

Śniadaniowy placek owsiany

Pyszna śniadaniowa pozycja, z którą możemy eksperymentować do woli. Dodajmy więc ulubione owoce, korzenne przyprawy, w zależności od humoru czy też pory roku.   Kakaowy placek owsiany Składniki (1 porcja): 45g płatków owsianych 1 jajko łyżka masła orzechowego 2 łyżki jogurtu greckiego (lub zwykłego, możemy użyć także jogurtu koziego) 20g suszonych owoców np. żurawina, rodzynki, daktyle kilka posiekanych migdałów łyżeczka kakao szczypta proszku do pieczenia miód lub syrop klonowy do podania ulubione owoce np. banan, pomarańcza   Przygotowanie: Do miski wsypujemy płatki owsiane, dodajemy kakao i proszek do pieczenia, mieszamy.Czytaj dalej


Owsianka na różne sposoby

Rozgrzewająca owsianka z kurkumą To idealna wersja na okres jesienno-zimowy. Nasyci i przyjemnie rozgrzeje dzięki dodatkowi kurkumy, w dodatku smakuje wybornie! Kurkuma wspomaga pracę mózgu, wzmacnia odporność, działa pozytywnie na nasz układ trawienny  oraz zapobiega chorobom nowotworowym. Połączenie kurkumy z niewielką ilością pieprzu wzmacnia jej działanie. Składniki (1 porcja): 4 łyżki płatków owsianych górskich 1 szklanka mleka (może być krowie ale wspaniale smakuje również z kokosowym) 1 łyżeczka oleju kokosowego 1/3 łyżeczki kurkumy szczypta soli i pieprzu miód lub syrop klonowy Przygotowanie: W rondelku podgrzewamy olej kokosowy, dodajemy kurkumę iCzytaj dalej


Chlebek owsiany w trzech smakach

Ten chlebek owsiany na słodko daje nam spore pole do popisu. Dziś przedstawiamy go aż w trzech wersjach smakowych. Dyniowy, daktylowy oraz bananowy! Ciasto robi się niebywale szybko, pasuje zarówno na śniadanie jak i na deser.   Chlebek owsiany dyniowy Składniki: 1 szklanka płatków owsianych 1 szklanka puree dyniowego 2 łyżki mąki (może być pszenna lub w wersji bezglutenowej ryżowa) 3 łyżki zmielonego siemienia lnianego 2 jajka 2 łyżki rozpuszczonego oleju kokosowego lub masła 125g jogurtu naturalnego 1/3 szklanki cukru kokosowego lub ksylitolu 1 łyżeczka sody oczyszczonej 1 łyżeczka ekstraktuCzytaj dalej