Najlepsze ćwiczenia dla seniorów w domu

Wszyscy dobrze wiedzą, że aktywność fizyczna jest bardzo ważna w każdym wieku. Ćwiczenia wykonywane regularnie poprawiają kondycję i wpływają na lepszą jakość życia. Osoby starsze powinny regularnie wykonywać ćwiczenia fizyczne adekwatnie do swojego stanu zdrowia. Ćwiczenia poprawiają samopoczucie, wzmacniają mięśnie, poprawiają krążenie – ogólnie rzecz ujmując, pozwalają zachować dłużej sprawność. Nie każdy senior może sobie pozwolić na to, aby uczęszczać na zajęcia grupowe lub na basen, ale to nie oznacza, że trzeba rezygnować z aktywności fizycznej całkowicie. Wystarczy znaleźć kilkanaście minut w ciągu dnia, aby poćwiczyć w domu.

Ćwiczenia rozciągające, wytrzymałościowe, nordic walking

Będąc w domu, nie należy zapominać o codziennym rozciąganiu , które korzystnie wpływa na mięśnie oraz kręgosłup. To jednak nie wszystko – po rozciąganiu równie ważne są ćwiczenia wytrzymałościowe, do których można zaliczyć spacer, jazdę na rowerze, a nawet pracę w ogrodzie, jak na przykład grabienie liści. Dzięki takim ćwiczeniom sprawność oraz wytrzymałość wzrosną. Bardzo popularnym sportem wśród osób starszych jest nordic walking, czyli chodzenie z kijkami. Aby go uprawiać, wystarczy zaopatrzyć się w specjalne kijki, dzięki którym podczas marszu będzie pracować całe ciało. To aktywność fizyczna, która może być uprawiana codziennie, nie wymaga specjalnego przygotowania i jest łatwa do opanowania. Nordic walking może trwać od 15 minut nawet do kilku godzin! Wszystko zależy od sprawności seniora.

Codzienna dawka ruchu zapobiega nie tylko rozwojowi zmian zwyrodnieniowych, ale przede wszystkim uwalnia endorfiny, czyli hormon szczęścia. Seniorzy w domu mogą wykonywać takie ćwiczenia jak: koci grzbiet, który dobrze wpływa na kręgosłup, ćwiczenia wzmacniające kręgosłup, ćwiczenia wzmacniające z wykorzystaniem obciążenia oraz wiele innych. Aby przyniosły one oczekiwany skutek, muszą być powtarzane minimum 3 razy w tygodniu przez co najmniej 30 minut.

Przed rozpoczęciem jakiejkolwiek aktywności fizycznej należy mieć pewność, że nie wpłynie ona negatywnie na zdrowie seniora, dlatego warto skonsultować się z lekarzem w celu otrzymania pozwolenia na wykonywanie danego ćwiczenia.



(Następny artykuł) »



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *