dieta seniora

 
 

Jakie pieczywo jest najzdrowsze dla osób starszych?

Jakie pieczywo jest najzdrowsze dla osób starszych

Pieczywo dla wielu osób stanowi podstawę żywienia. Będące bazą śniadań i kolacji, a czasem także dodatkiem do obiadów, jest spożywane częściej od większości innych produktów spożywczych. Czy jednak wiemy, jakie pieczywo wybierać, by zagwarantować sobie nie tylko przyjemny smak, ale też korzystny wpływ na zdrowie? Jak zwykle, podstawą jest wybór produktów, które są możliwie najbardziej naturalne, pozbawione sztucznych barwników i konserwantów. Ale na co jeszcze zwrócić uwagę? Przede wszystkim na rodzaj mąki, z jakiej wypiekane są chleby i bułki. Choć pszenna wydaje się bardziej uniwersalna, to jednak zawiera dużo glutenu,Czytaj dalej


Najlepsze warzywa dla osób starszych, czyli superwarzywa dla seniora!

Osoby starsze muszą zwracać szczególną uwagę na to, co znajduje się w ich diecie. Wielu seniorów z powodu różnych chorób lub dolegliwości nie może spożywać niektórych składników i potraw.  Wiosna to idealny moment, aby włączyć do codziennego jadłospisu więcej warzyw, które w sezonie wiosenno-letnim są zdrowe, świeże i nieprzetworzone. Odpowiednio zbilansowana dieta wpływa nie tylko na lepsze samopoczucie, ale przede wszystkim na zdrowie seniora. Więcej warzyw w diecie to więcej zdrowia! Jadłospis osób starszych powinien zaspokajać ich nietypowe i niecodzienne potrzeby. Wraz z wiekiem należy przykładać coraz większą wagę doCzytaj dalej


Przygotuj miejsce na pączki!

Przygotuj miejsce na pączki

Przygotuj miejsce na pączki, bo mamy prosty przepis na Tłusty Czwartek, a to już dzisiaj! Każdy z nas pamięta o starym przesądzie. Jeśli ktoś w Tłusty czwartek nie zje nawet jednego pączka, ten będzie miał przed sobą bardzo chudy cały rok! Pączki można kupić, ale zdecydowanie najlepsze są te domowe. Czego nam potrzeba, by wykonać samodzielnie pyszne pączki? Składniki, jakie będą potrzebne do wykonania naszych pączków znajdziecie w każdym sklepie z artykułami spożywczymi. Są one niedrogie i wystarczą na dużą ilość ciasta. Powiedział Bartek, że dziś Tłusty Czwartek, więc przygotujCzytaj dalej


Gdy brak apetytu

Gdy brak apetytu

Bywają momenty, gdy brak nam apetytu na jakiekolwiek jedzenie. Co robić, aby nie dopuścić do całkowitego wyczerpania i utraty sił? Poniższe rady mogą stanowić pewną podpowiedź. Co wpływa na apetyt? Osoby chore i starsze często uskarżają się na częściowy lub zupełny brak apetytu. Ich łaknienie zaczyna zanikać. Potrawy, które dotąd cieszyły podniebienie, obecnie są traktowane, jak „zło konieczne”.  Zjedzenie nawet małego posiłku staje się udręką. Chory lub senior całymi godzinami próbuje przełknąć chociażby jeden kęs jedzenia. Okazuje się, że na apetyt, ma wpływ szereg czynników, w tym zdrowie fizyczne, kondycjaCzytaj dalej


Tanie źródło zdrowia

Tanie źródło zdrowia

Większość z nas zmagała się już z przeziębieniem lub grypą a inni mają to jeszcze przed sobą, dlatego warto poznać tanie źródło zdrowia. To jak ważne jest zdrowie i jak bardzo należy o nie dbać wie każdy. Niestety, czasem, dla niektórych osób walka z chorobą czy profilaktyka jest zbyt droga. Na szczęście z pomocą przychodzą tanie źródła zdrowia. Stosowanie ich systematycznie, już od najmłodszych lat przynosi pozytywne skutki, również w wieku senioralnym. Wraz z wiekiem spada nasza odporność i jesteśmy bardziej narażeni na infekcje. Ważne jest profilaktyczne zapobieganie chorobom poprzezCzytaj dalej


Dania na Sylwestrowy wieczór

Dania na Sylwestrowy wieczór

Wkrótce będziemy witać Nowy Rok, warto więc pomyśleć, jakie podać dania na Sylwestrowy wieczór. Poza napojami i szampanem nie może zabraknąć smacznego jedzenia. Wachlarz możliwości jest bardzo duży, ale najlepsze jest to, co zdrowe, najprostsze do wykonania i niezbyt kosztowne. Wielu seniorów spędzi ten czas z rodziną, wnukami a także w towarzystwie znajomych, w zaciszu domowym. Aby umilić ten czas warto zadbać o coś smacznego do jedzenia. Najważniejsze, aby dania były lekkostrawne. Na sylwestrowej imprezie najlepiej sprawdzą się różnorodne przekąski. Będą nie tylko wygodne do konsumowania, ale również bardzo łatweCzytaj dalej


Zjedzmy dorsza

Zjedzmy dorsza

Dieta Polaków jest niestety uboga w ryby, dlatego zjedzmy dorsza chociaż raz w tygodniu. Ryby są cennym źródłem kwasów omega-3. Bez względu na wiek i płeć powinno się po ryby sięgać przynajmniej raz w tygodniu. Dorsz należy do ryb morskich. Mimo że jest spotykany w Bałtyku, to ten, którego znajdziemy w sklepach pochodzi głównie z wód Oceanu Arktycznego. Należy do ryb sezonowych, natomiast dostępny w sklepach jest cały rok. Cała ryba, zwykły filet, czy z panierką a może dorsz w sałatkach? Jakiego dorsza kupować najlepiej? W każdej formie jest cennymCzytaj dalej


Przepis na zdrową zupę brokułową

Przepis na zdrową zupę brokułową

Jesień to czas obfitości warzyw, dlatego odpowiedni będzie przepis na zdrową zupę brokułowi. Zupa brokułowa z serkiem topionym to bardzo szybkie i proste danie, które możemy przygotować zarówno na co dzień, jak i na większe okazje. Koszt zakupu składników niezbędnych do ugotowania zupy oscyluje w granicach dziesięciu złotych. Do przygotowaniu pięciu średniej wielkości porcji będziemy potrzebować: jednego większego brokułu, dwóch kostek rosołowych, jednego serka topionego (śmietankowy smak), osiem ziemniaków, dwie marchewki, dwie kulki ziela angielskiego,  liść laurowy, po jednej, małej sztuce pietruszki, selera i cebuli.  Przepis na zdrową zupę brokułowiCzytaj dalej