maliny

 
 

Sernik z sosem malinowym

Aksamitny sernik pieczony w kąpieli wodnej, polany lekko kwaskowatym sos malinowym, który jest idealnym dopełnieniem tego wypieku. Składniki na sernik: 1kg twarogu sernikowego szklanka ksylitolu (lub cukru) 30g mąki ziemniaczanej lub budyniu waniliowego 3 jajka 200g śmietanki kremówki 30% szczypta wanilii lub łyżeczka ekstraktu waniliowego (można pominąć gdy używamy budyniu) około 200g kruchych ciastek kakaowych na spód Składniki na sos malinowy: 200g malin łyżeczka mąki ziemniaczanej 3 łyżki wody Pamiętajmy, aby wszystkie składniki były w temperaturze pokojowej.   Przygotowanie: Sernik pieczemy w kąpieli wodnej, dzięki temu będzie niezwykle delikatny iCzytaj dalej


Maliny i ich walory zdrowotne

Produkty lecznicze tworzone na bazie owoców maliny cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Owoce wspomnianej rośliny wchodzą w skład syropów dla dzieci, liście używane są do produkcji ziołowych herbatek moczopędnych i żółciopędnych. Suszone owoce zawierają olejki eteryczne, które możemy odnaleźć w składzie farmaceutyków napotnych i przeciwgorączkowych. Olej z pestek malin, dzięki zawartości Niezbędnych Nienasyconych Kwasów Tłuszczowych, może być używany do pielęgnacji skóry jako preparat zmniejszający skutki stresu oksydacyjnego w skórze, pobudzający regenerację nabłonka i tkanki łącznej, intensyfikujący wytwarzanie kolagenu i elastyny. Olej wspomaga ochronę przed szkodliwym promieniowaniem UVA i UVB –Czytaj dalej


Sezon na owoce rozpoczęty. Które są najlepsze dla seniora?

Owoce to jedne z najzdrowszych produktów spożywczych, dlatego warto dbać o ich odpowiednią ilość w codziennym menu. W szczególnym stopniu pamiętać powinni o nich seniorzy, którzy często cierpią na niedobory podstawowych mikroelementów. Wiosna i lato to w Polsce sezon na zbiory rodzimych owoców, więc dobrze wiedzieć, które z nich są najlepsze dla osób w jesieni życia. Część z nich wykazuje bowiem działanie szczególnie dobroczynne dla seniorów. Wiśnie to małe i niepozorne kulki, które zawierają mnóstwo cennych mikroskładników! Poza tym, że dostarczają organizmowi wit. B i C, są źródłem żelaza, wapnia,Czytaj dalej