/* */

mięso mielone

 
 

Kotleciki mielone z cukinią

Dzięki dodatkowi cukinii kotleciki nie są zbyt ciężkie, za to bardziej smaczne i soczyste. Danie doskonale komponuje się z ulubioną kaszą i warzywami, możemy też podać z młodymi ziemniakami i surówką.   Składniki: 400g mięsa mielonego z indyka 100-150g cukinii 1/2 czerwonej cebuli 1 ząbek czosnku garść posiekanego koperku 1 małe jajko 2 łyżki bułki tartej lub kaszy manny sól i pieprz do smaku   Przygotowanie: Cebulę obieramy, kroimy w drobną kostkę i szklimy na łyżce oliwy. Dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek i jeszcze chwilę podsmażamy. Cukinię ścieramy na tarceCzytaj dalej


Naleśniki po meksykańsku

Naleśniki – ciasto podstawowe Składniki: 1 szklanka mąki z górką 3 jajka 1 szklanka mleka 1 szklanka wody (może być gazowana) 4 łyżki oleju lub roztopionego i przestudzonego masła Przygotowanie: Wszystkie składniki miksujemy na wysokich obrotach do połączenia. Odstawiamy ciasto na 15 minut by odpoczęło (jeśli się spieszysz, możesz to pominąć). Patelnie rozgrzewamy na średnim ogniu. Mieszamy ciasto i chochelką nakładamy porcję by pokryła powierzchnie patelni, im cieńsza warstwa tym lepiej. Po niecałej minucie naleśnik powinien być gotowy do obrócenia (można sprawdzić, podważając lekko łopatką od spodu). Obracamy i smażymyCzytaj dalej


Hamburgery z indyka z domowymi bułkami

Soczyste burgery z indyka w towarzystwie własnoręcznie upieczonych bułek i ulubionych dodatków.   Składniki na burgery (4 porcje): 400g mięsa mielonego z indyka 1 żółtko łyżka kaszy manny 1/2 łyżeczki słodkiej papryki sól i pieprz Składniki na bułki: 500g mąki pszennej 25g drożdży 1/2 szklanki wody 1/2 szklanki mleka (może być również woda) 60g roztopionego i wystudzonego masła 1/2 łyżeczka soli 1/2 łyżeczki cukru Dodatki: ser żółty sałata pomidor czerwona cebula ogórek kiszony ketchup, musztarda, majonez (wedle upodobań)   Przygotowanie bułek: Mleko z wodą przelewamy do rondelka i lekko podgrzewamy.Czytaj dalej


Pieczona papryka faszerowana

To niezbyt skomplikowane danie, a prezentuje się wspaniale! Kto jeszcze nie próbował, niech prędko nadrobi zaległości. To idealna propozycja na wieczór z przyjaciółmi lub kolację dla dwojga. Papryka to bogactwo witaminy C (zawiera jej więcej niż np. cytryna, co najmniej czterokrotnie!), witamin z grupy B, a także potasu, fosforu, żelaza i magnezu. Ponadto to źródło likopenu, który ma właściwości przeciwnowotworowe. Spożywanie papryki pomaga również obniżyć ciśnienie krwi oraz chroni przed chorobami krążenia.   Składniki (3 porcje): 3 papryki czerwone 300g mięsa mielonego np. z indyka 1 cebula 1/2 szklanki ryżuCzytaj dalej