/* */

cukinia

 
 

Kotleciki mielone z cukinią

Dzięki dodatkowi cukinii kotleciki nie są zbyt ciężkie, za to bardziej smaczne i soczyste. Danie doskonale komponuje się z ulubioną kaszą i warzywami, możemy też podać z młodymi ziemniakami i surówką.   Składniki: 400g mięsa mielonego z indyka 100-150g cukinii 1/2 czerwonej cebuli 1 ząbek czosnku garść posiekanego koperku 1 małe jajko 2 łyżki bułki tartej lub kaszy manny sól i pieprz do smaku   Przygotowanie: Cebulę obieramy, kroimy w drobną kostkę i szklimy na łyżce oliwy. Dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek i jeszcze chwilę podsmażamy. Cukinię ścieramy na tarceCzytaj dalej


Tarta z cukinią i porem

Dziś polecamy kremową tatrę z cukinią i porem, na kruchym i delikatnym spodzie orkiszowym. Przygotujemy ją z łatwo dostępnych składników, a już niebawem sezon na cukinię, więc przepisów z tym składnikiem nigdy za wiele.   Składniki na kruchy spód: 100g zimnego masła 1 i 1/4 szklanki mąki orkiszowej jasnej płaska łyżeczka proszku do pieczenia łyżka zmielonego siemienia lnianego 4 łyżki wody szczypta soli Składniki na farsz: średniej wielkości cukinia biała część pora jajko 2 kopiaste łyżki śmietany 18% 100g szynki (opcjonalnie) ser żółty na wierzch (opcjonalnie) garść posiekanego koperku sólCzytaj dalej


Spaghetti carbonara z cukinią

Dziś serwujemy nieco odmienione, włoskie danie makaronowe. Spaghetti carbonara to jedno z najpopularniejszych włoskich  potraw. To prosty i pyszny pomysł na obiad dla całej rodziny. Tradycyjna wersja zawiera długi makaron, boczek, kremowy sos na bazie jajek oraz twardy sery typu parmezan i pecorino. My wzbogaciliśmy danie o dodatek cukinii, dzięki czemu zyskuje ono nieco więcej świeżości i jest bardziej wartościowe. Ponadto całość komponuje się idealnie i smakuje na prawdę dobrze. Polecamy spróbować!   Składniki (2 porcje) : 100-120g makaronu np. spaghetti lub inny ulubiony 150g boczku np. w plastrach 1/2Czytaj dalej


Ciasto z cukinii

Wilgotne i niezwykle smaczne ciasto, trudno poprzestać na jednym kawałku! Zawiera w sobie tajemniczy składnik, którego goście zwykle nie mogą odgadnąć. A to dlatego, że nasza tajemnicza cukinia jest tu zupełnie niewyczuwalna. To zatem idealna propozycja na przemycenie tego cennego warzywa w postaci deseru. Smak docenią zarówno dorośli jak i dzieci!   Składniki: jedna większa cukinia lub dwie mniejsze – około 400-500g 4 jajka 3/4 szklanki oleju 2 i 3/4 szklanki mąki 3/4 szklanki ksylitolu (lub cukru kokosowego, ewentualni zwykły) 3 kopiaste łyżki kakao 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczeniaCzytaj dalej


Zapiekanka z cukinii

Warto wykorzystać sezon na cukinię, gdyż może być składnikiem przeróżnych potraw za niewielką cenę. Młoda cukinia jest pyszna i pełna wartości odżywczych, to bogactwo potasu, żelaza, magnezu oraz witaminy C. Poza tym jest lekkostrawna, wpływa pozytywnie na proces trawienia. Jest polecana dla osób zmagających się z cukrzycą, ponieważ posiada niski indeks glikemiczny. Można ją przyrządzać na wiele sposobów, nadaje się do pieczenia, duszenia, marynowania, na grill, nadaje się także do jedzenia na surowo.   Składniki: 1 większa cukinia około 500-600g 1 duża marchewka, lub 2 mniejsze 4 jajka 1/2 cebuliCzytaj dalej


Późne zbiory z grządek – przegląd właściwości kilku warzyw dyniowatych

Późne zbiory z grządek – przegląd właściwości kilku warzyw dyniowatych

Warzywa są zdrowe, dostarczają niezbędnych witamin oraz mikro i makroelementów, przy czym nie obciążają żołądka i nie dodają kilogramów. Późnym latem warto skusić się na warzywa z rodziny dyniowatych. Jakie mają właściwości i jak wpływają na zdrowie? Rodzina dyniowatych (Cucurbitaceae) zawiera warzywa, które różnią się nie tylko smakiem, ale przede wszystkim wyglądem. Właściwości tych warzyw są do siebie zbliżone. Zapewne pierwsze skojarzenie dotyczące warzyw dyniowatych dotyczy dyni. Jednak poza znaną doskonale pomarańczową, dużą rośliną do rodziny tej zaliczamy także cukinie, patisony, ogórki, melony i arbuzy. Zdrowotne właściwości warzyw dyniowatych Dynia nie zawszeCzytaj dalej


Kuleczki z cukinii

kuleczki z cukinii

Wszyscy znają już placki z cukinii, robione na wzór placków ziemniaczanych, ale pyszne są również kuleczki z cukinii. Są wyborną przekąską, gdy brakuje czegoś do podgryzania w czasie oglądania serialu czy meczu. I co ważne nie mają dużo kalorii. Będą wspaniałym uzupełnieniem i urozmaiceniem diety seniora. Są wygodne w konsumpcji, ponieważ są małych rozmiarów. Można je jeść rękoma, więc starsza osoba świetnie sobie z nimi poradzi bez pomocy opiekuna. Można również podać je jako elegancką przystawkę na ciepło lub na zimno, gdy wpadną goście. Kuleczki będą na pewno wyglądały zachęcającoCzytaj dalej