wypieki

 
 

Drożdżówki zawijane z serem

Połączenie ciasta drożdżowego i sera to zawsze dobry pomysł. Domowe, ciepłe drożdżówki to dom przepełniony ich cudownym aromatem, a ich  delikatny smak to uczta dla podniebienia.   Składniki na ciasto: 500g mąki pszennej 50 g świeżych drożdży 1 szklanka mleka 1/3 szklanki zmielonego na puder ksylitolu lub cukru pudfru 100g masła 1 jajko Składniki na nadzienie: 350-400g twarogu półtustego lub tłustego 1 żółtko 1/3 szklanki ksylitolu lub cukru łyżeczka ekstraktu waniliowego lub ziarenka z laski wanilii   Przygotowanie: Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej. Na początek przygotowujemy rozczyn. SzklankęCzytaj dalej


Kruche ciasto ze śliwkami

Doskonałe w swej prostocie. Połączenie kruchego ciasta i śliwek, to połączenie idealne! Nawet początkujący w pieczeniu nie będą mieli problemów z wykonaniem tego ciasta. Niewiele składników to kolejny atut tego pysznego wypieku. Tylko uwaga! Jego smak uzależnia! Możemy użyć małych śliwek węgierek lub wybrać inną odmianę. Najważniejsze, by śliwki były dojrzałe i pestka odchodziła bez problemu, wtedy docenimy w cieście ich naturalną słodycz. Kruche ciasto jest niezwykle delikatne, maślane i może być bazą przeróżnych wypieków. Z tego przepisu możemy wykonać również kruche ciasto z budyniem, a jeśli pominiemy cukier możemyCzytaj dalej


Domowy chleb orkiszowy

Jeśli akurat nie zdążyliśmy do piekarni przed zamknięciem lub zabrakło nam pieczywa (a dziś niedziela), oto przepis ratunkowy na domowy, chrupiący bochenek pysznego chleba! Prostota wykonania sprawi, że wypiek wyjdzie każdemu i każdy może cieszyć się z pajdy swojego chleba np. ze smalcem i ogórkiem. No to do dzieła!   Składniki (na małą keksówkę): 400g mąki orkiszowej (może być pełnoziarnista lub jasna) łyżeczka soli himalajskiej 10g świeżych drożdży łyżka oliwy z oliwek 300ml ciepłej wody łyżeczka miodu (opcjonalnie) Dodatkowo do posypania wierzchu: siemię lniane, sezam, płatki owsiane, słonecznik   Przygotowanie:Czytaj dalej


Ślimaczki cynamonowe

Puszyste zwijane bułeczki z przepysznym cynamonowym środkiem. Efekt zadowoli każdego łasucha. Przepis nie wymaga też nadzwyczajnych zdolności kulinarnych. Takie bułeczki to świetna przekąska na piknik czy w podróż, ale sprawdzą się także jako mała słodycz do ulubionej kawy czy herbaty.   Składniki na ciasto: 500g mąki 150g miękkiego masła 2 jajka 1/2 szklanki cukru kokosowego (może być też zwykły lub ksylitol) 50g świeżych drożdży 120ml ciepłego mleka (krowiego lub kokosowego) szczypta soli Składniki na nadzienie: 50g rozpuszczonego masła 2 łyżki cynamonu 4 łyżki cukru kokosowego (można dać zwykły drobny lubCzytaj dalej


Klasyczne brownie

Czekolada to nie tylko przyjemne doznania smakowe, to źródło cennych dla naszego organizmu substancji. Dzięki węglowodanom, dostarcza naszemu mózgowi sporą dawkę energii, a obecny w niej magnez wspomaga przewodnictwo komórek nerwowych i poprawia pamięć oraz koncentrację. W 100g gorzkiej czekolady znajdziemy aż 300mg magnezu! Podczas spożywania czekolady wzrasta poziom przeciwutleniaczy we krwi, co chroni organizm przed chorobami serca i nowotworami. Jednak sięgając po ten rarytas, wybierajmy czekoladę dobrej jakości, najlepiej taką, która zawiera minimum 70% kakao albo i więcej. Przepis na klasyczne brownie warto mieć w swoim domowym przepiśniku, toCzytaj dalej


Chlebek bananowo-daktylowy

Ciasto na bazie dojrzałych bananów i suszonych daktyli jest bardzo słodkie i nie wymaga użycia dodatkowego cukru. Chlebek bananowo-daktylowy jest bardzo puszysty i wilgotny, mimo iż w przepisie nie używamy jajek. Wystarczy nam kilka prostych składników, a efekt zadowoli każdego fana zdrowych słodkości. Proporcje wystarczą na długą formę babkową, jeśli chcemy możemy zmniejszyć nieco proporcje i upiec mniejsze ciasto w keksówce lub w formie muffinek. W przepisie używamy mąki orkiszowej, która jest zdrowszą odmianą pszenicy. Ta starożytna odmiana ziarna, w odróżnieniu od pszenicy zwyczajnej nie została poddana żadnym modyfikacjom genetycznym. Czytaj dalej


Tarta ze szpinakiem i serem feta

Kruche ciasto nadaje się idealnie do wytrawnych dań. Tarta ze szpinakiem jest tego doskonałym przykładem. Połączenie szpinaku z serem feta nadaje mu wyrazistości. Choć jest to propozycja nieco kaloryczna, warto sobie czasem pozwolić na taką ucztę dla podniebienia! Jeśli nie jesteście fanami szpinaku, to idealny moment żeby się do niego przekonać! Szpinak jest cennym źródłem magnezu i potasu, który wraz z witaminami z grupy B przyśpiesza metabolizm, ponadto potas obniża ciśnienie krwi – więc osoby z nadciśnieniem powinny włączyć szpinak do swojej diety.   Składniki na farsz: 200g świeżego szpinakuCzytaj dalej


Ciasteczka owsiane – szybka i wartościowa przekąska

Płatki owsiane to dobre dla naszego organizmu źródło białka. Mają też więcej zalet, w 100g zwykłych płatków owsianych znajdziemy aż 10g błonnika, który jest bardzo istotny dla naszego układu pokarmowego m.in. stabilizuje poziom cukru we krwi, ma też duży wpływ na obniżenie poziomu cholesterolu. Ponadto znajdziemy tu witaminy z grupy B, magnez, fosfor i mangan. Płatki owsiane możemy włączyć do codziennej diecie jako dodatek do jogurtu, koktajlu czy też w postaci ciasteczek – taką przekąskę możemy zabrać ze sobą, to szybki sposób by nasycić się  w razie nagłego głodu.  Czytaj dalej