Zdrowo żyć to znaczy żyć dłużej

Zdrowo żyć to znaczy żyć dłużej

Społeczeństwo z coraz większym zrozumieniem odnosi się do stwierdzenia, że zdrowo żyć to znaczy żyć dłużej. Potrzeby zdrowotne zmieniają się wraz z wiekiem, jedna rzecz pozostaje jednak taka sama. Zdrowy tryb życia jest najlepszym sposobem, aby uniknąć chorób, przedłużyć swoje życie i być szczęśliwszym. Dłuższe i zdrowsze życie można łatwiej osiągnąć stosując kilka zasad.

Zdrowo żyć to znaczy żyć dłużej dzięki spożywaniu naturalnych produktów.

Przetworzona żywność zawiera:

  •          cukier
  •          sód
  •          niezdrowe tłuszcze
  •          kalorie

By zdrowo i długo żyć należy unikać przetworzonej żywności a spożywać:

  •        świeże owoce i warzywa
  •        pełnoziarniste produkty
  •        pokarmy bogate w błonnik
  •        chude mięsa
  •        świeżą rybę
  •        drób

Należy zwracać uwagę na świeżość produktów w sklepach i omijać działy z przetrwożoną żywnością.

Chcesz zdrowo i długo żyć przyjmuj witaminy.

Wszystkie niezbędny witaminy dla seniorów możemy znaleźć w produktach witaminowych specjalnie przygotowanych dla osób starszych, ale warto również jeść pokarmy bogate w witaminy, co może przynieść dodatkowe korzyści. Wiele artykułów spożywczych bogatych w  witaminy zapewnia również organizmowi dużo zdrowego błonnika i minerałów. Posiłki warto komponować tak, by zawierały jak najwięcej wartościowych składników.

Ruch to zdrowie

Aktywność fizyczna jest niezbędna dla rozwoju silnych kości i mięśni. Sprawność ruchowa zapobiega upadkom lub przypadkowym urazom. Ćwiczenia są najlepszym sposobem, aby uniknąć otyłości i wielu chorób w każdym wieku. Jeśli ktoś nie był aktywny fizycznie w ciągu ostatnich lat lub ma obawy czy może wykonywać dane ćwiczenia, powinien  skonsultować się z lekarzem przed rozpoczęciem zajęć. Specjalista może zasugerować zorganizowane i nadzorowane ćwiczenia w klinice rehabilitacyjnej. Wiele szpitali posiada tego typu kliniki dla swoich pacjentów i osób z problemami zdrowotnymi. Należy dążyć do 30 minut aktywności fizycznej dziennie. Można podzielić ją na trzy sesje 10-minutowe i uzyskać te same korzyści co przy jednorazowym wysiłku.

Przestań palić

Zdrowie na pewno nie idzie w parze z paleniem. Należy się również trzymać z daleka od tych, którzy palą. Bierne palenie może być prawie tak samo niebezpieczne jak czynne. Po rzuceniu palenia twoje ryzyko chorób serca i niektórych nowotworów znacznie  maleje od razu. Im dłużej nie palisz, tym lepiej. Ryzyko chorób spada w miarę upływu czasu.

Zapobiegać upadkom

Ryzyko upadków zwiększa się z wiekiem. Zachorowalność i umieralność w wyniku upadków jest znacznie wyższa w populacji osób starszych. Starsze osoby są bardziej podatne na urazy wynikające z upadków i wypadków, dlatego tak ważne jest przewidywanie potencjalnych zagrożeń w domu. Mogą one dotyczyć schodów, wysokich ścian wanny oraz śliskich podłóg. Ćwiczenia mogą poprawić siłę i równowagę a jeśli jednak ktoś nabawił się już kontuzji, ćwiczenia są niezbędnym elementem rehabilitacji i powrotu do sprawności.

Regularne kontrole medyczne

Wizyty u lekarza powinny odbywać się regularnie przynajmniej dwa raz w roku, w celu omówienia ogólnego stanu zdrowia i ewentualnych problemów. Starsze osoby przyjmują  szereg różnych leków i konieczna jest co kilku miesięczna lekarska kontrola związana z tym tematem. Niezbędny jest regularny przegląd recept a lekarz musi być na bieżąco informowany o wszelkich zmianach lub skutkach ubocznych.

Kontrola wzroku i umiejętności prowadzenia pojazdów

Starsi kierowcy nie zawsze źle prowadzą swoje auta, ale są dolegliwości, które pojawiają się wraz z wiekiem, jak zaburzenia widzenia i wolniejszy czas reakcji. Sprawiają one, że jazda staje się dla seniorów trudniejsza i może zwiększać prawdopodobieństwo wypadku. Nie należy ignorować ​​żadnych zauważanych problemów i warto porozmawiać o nich z lekarzem, który może doradzić jakieś rozwiązania.

 



« (Poprzedni artykuł)
(Następny artykuł) »



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.