Autobusy hybrydowe

Warszawska firma Lider Trading Sp. z o.o. wyprodukuje 40 nowych autobusów hybrydowych, które pod koniec przyszłego roku zasilą flotę Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Częstochowie. Właśnie rozstrzygnięto przetarg w tej sprawie.  Niskoemisyjne autobusy mają być zasilane napędem gazowo-elektrycznym, co będzie ewenementem w skali kraju. Będą przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych. Wyposażone zostaną m.in. w pomost i rampę umożliwiającą wjazd wózków inwalidzkich.  Firma z Warszawy była jedyną, która złożyła swoją ofertę. Przetarg składał się z dwóch części. Pierwsza dotyczyła zakupu i dostawy 25 nowych krótkich autobusów, druga – 15 autobusów przegubowych. Lider Trading ma czas na dostarczenie wszystkich pojazdów do 30 listopada przyszłego roku. Wartość całego zamówienia to 65 mln 850 tys. zł (pierwsza część zamówienia – 37 mln 500 tys. zł, część druga – 28 mln 350 tys. zł). Dostawa nowych, ekologicznych autobusów pozwoli wymienić dużą część starego taboru MPK.  Pieniądze na zakup hybrydowych autobusów – prawie 66 mln zł – przyznał Częstochowie Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej z programu „Gazela” (nasze miasto jest zdecydowanie największym beneficjentem obecnej edycji programu). Jego celem jest wspieranie realizacji przedsięwzięć polegających na obniżeniu zużycia energii i paliw w transporcie miejskim.  Przypomnijmy, że w tym roku MPK w Częstochowie wzbogaciło się już o 10 nowych autobusów marki Solaris. Wszystkie wyposażone zostały w silniki spełniające normę emisji spalin Euro 6, udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, klimatyzowaną kabinę kierowcy oraz przestrzeń pasażerską.
Rozwój transportu niskoemisyjnego z przebudową linii tramwajowej, budową węzłów przesiadkowych i dróg rowerowych oraz zakupem  nowego taboru dla MPK to jeden z priorytetów Miasta Częstochowy w nowym okresie programowania środków unijnych. W najbliższych latach są więc szanse na kolejne inwestycje poprawiające komfort pasażerów komunikacji miejskiej, współfinansowane ze środków zewnętrznych.



« (Poprzedni artykuł)



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *