Dieta odchudzająca bez wyrzeczeń – kilka łatwych sposobów

Problem z nadmiarem kilogramów nie należy do rzadkości. Często jednak trudno jest zdecydować się na dietę odchudzającą, co więcej, w przypadku seniorów konieczne jest szczególne dbanie o jakość dostarczanych posiłków. Jak więc zrzucić kilka kilogramów i jednocześnie nie męczyć się restrykcyjnymi dietami?

 

Odchudzaj się tak, żeby nie czuć głodu!

Redukcja wagi nie musi oznaczać głodówki. Tak naprawdę, odchudzanie powinno wyglądać zupełnie inaczej. Podstawą w trakcie odchudzania jest to, żeby nie dopuścić do uczucia głodu. Jeśli nadmiernie obniżymy kaloryczność posiłków i będziemy starać się wytrzymywać bez jedzenie przez wiele godzin, wówczas organizm uruchamia ,,obronę przed wygłodzeniem”. Oznacza to, że każdy kolejny posiłek będzie przez organizm magazynowany, czyli odkładany w formie zbędnego tłuszczu.

 

Dlaczego należy jeść w równych odstępach czasowych?

Podczas zdrowego odżywiania należy zadbać o systematyczność posiłków. Najlepiej, jeśli jest to 5 posiłków w odstępach 2-3 godzinnych. Warto jednak pamiętać, że każdy posiłek musi składać się z różnych produktów, tak by dostarczyć do organizmu wszelkich niezbędnych związków. Wówczas powinniśmy bez uczucia głodu przetrwać do kolejnej porcji.

Jeśli niedługo po posiłku odczuwamy głód, prawdopodobnie posiłek był za mało wartościowy. Warto jednak pamiętać, że podjadanie między posiłkami nie jest wskazane. Jeśli podjadamy, nasz metabolizm ulega rozregulowaniu. A systematyczne posiłki mają na celu właśnie uregulowanie metabolizmu.

 

Jakie znaczenie dla odchudzania ma woda?

Ewentualne uczucie głodu między posiłkami warto zaspokoić wypijając szklankę wody. Warto zaznaczyć, że to właśnie ilość wypijanej wody ma kluczowe znaczenie nie tylko podczas diety odchudzającej, ale każdej innej. Dorosły człowiek powinien wypijać przynajmniej 2 litry wody w ciągu dnia.

Jeśli wypijamy niewielką ilość wody, paradoksalnie organizm rozpoczyna jej magazynowanie. Wówczas ciało staje się nabrzmiałe i cięższe. Pamiętajmy również, że woda powinna być czysta. Wszelkie wody smakowe zawierają ogromne ilości cukru. Podobnie jest sokami, które należy ograniczyć lub całkowicie wykluczyć z diety podczas odchudzania.

 

Jedzenie – nie rezygnujemy, tylko zamieniamy

Redukując wagę nie zawsze konieczne jest zmniejszenie objętości posiłków. Podstawą jest jednak zamiana niektórych produktów oraz sposobu ich przyrządzania. Wszystkie posiłki oczywiście dusimy, pieczemy w foli, gotujemy w wodzie lub na parze. Rezygnujemy tylko ze smażenia i dodatku tłuszczu! Do przygotowania posiłków używamy jednak 2 łyżek oliwy, ponieważ jest dostarczanie zdrowych kwasów tłuszczowych.

Co więcej, czerwone mięso warto zamienić na kurczaka, indyka i królika. Zamieniamy także pieczywo pszenne na ciemne. Podobna zasadą kierujemy się przy wyborze kasz – wszystkie w kolorze ciemnym, zwłaszcza kasza gryczana, należą do najzdrowszych.

Nie zapominajmy również o warzywach. To one dostarczają nam najwięcej wartości i jednocześnie praktycznie żadnych kalorii. Nieco inaczej jest jednak z owocami. Te, zwłaszcza winogrona i banany, zawierają spore ilości cukru. Owoce podczas odchudzania warto więc ograniczyć do kilku dziennie.

 

 

 

 

 






Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *