Zupa ogórkowa i niezastąpione kiszonki

Kiszonki to bogactwo tak wielu składników odżywczych, że bez wątpienia warto wprowadzić je na stałe do swojej diety.

Ogórki kiszone mają pozytywny wpływ na nasz układ odpornościowy, poza tym:

– są naturalnym probiotykiem, wzmacniają odporność,

– obniżają poziom złego cholesterolu, zmniejszając ryzyko wystąpienia chorób serca i miażdżycy,

– pozytywnie wpływają na funkcjonowanie przewodu pokarmowego, tworzą idealne warunki do rozwoju mikroflory jelitowej,

– są cennym źródłem witamin z grupy B oraz witaminy C.

 

Kapusta kiszona to naturalny antybiotyk dla naszego organizmu, wykazuje właściwości przeciwzapalne, ponadto:

– pomaga w utrzymaniu prawidłowego poziomu glukozy we krwi, dlatego zalecana jest przy cukrzycy lub zapobiegawczo,

– wzmacnia odporność organizmu,

– dzięki zawartości przeciwutleniaczy, zmniejsza ryzyko wystąpienia chorób nowotworowych,

– jest bogatym źródłem witaminy C,

– podobnie jak ogórki kiszone, kapusta dzięki zawartości kwasu mlekowego reguluje procesy trawienne

Kupując sklepową kapustę, zwróćmy uwagę na nazwy, gdyż na sklepowych półkach znajdziemy kapustę kiszoną oraz kwaszoną. Zawsze wybierajmy kiszoną, gdyż ta druga nie jest poddawana naturalnej fermentacji i nie zawiera dobrych bakterii, które są tak dla nas istotne. Kapusta kwaszona najczęściej zawiera w składzie ocet, cukier oraz sól, więc lepiej jej unikać.

 

Prosta zupa ogórkowa

Składniki:

  • 2,5 szklanki bulionu warzywnego
  • 5 średniej wielkości ogórków kiszonych
  • łyżka masła
  • 1 marchewka
  • 2 ziemniaki (opcjonalnie)
  • 1 szklanka wody po ogórkach
  • pęczek koperku
  • pieprz

Przygotowanie:

Ogórki obieramy i ścieramy na tarce o grubych oczkach.

Marchew obieramy i  ścieramy na tarce o małych oczkach.

Ziemniaki obieramy, kroimy w drobną kostkę i gotujemy w niewielkim garnuszku, do miękkości.

Koperek drobno siekamy.

Do rondelka przekładamy starte ogórki i marchewkę, zalewamy wodą po ogórkach, dodajemy łyżeczkę masła i gotujemy na małym ogniu do miękkości (około 10 minut).

W większym garnku podgrzewamy bulion, dodajemy ogórki z marchewką oraz ziemniaki, gotujemy na niewielkim ogniu kilka minut, na koniec wrzucamy posiekany koperek i przyprawiamy świeżo zmielonym pieprzem. Gotowe.

Jeśli nie lubimy dodatku ziemniaków, możemy je pominąć i podać zupę np. z makaronem.

Smacznego!

 



(Następny artykuł) »



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *